نسخه چاپی

داعش منطقه استراتژیك «ابوقرین» لیبی را اشغال كرد

منابع نظامی لیبی از سقوط منطقه راهبردی «ابوقرین» به دست داعش و كشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش این كشور خبر دادند.

به گزارش نما گروه تروریستی داعش طی حملات اخیر خود توانست منطقه استراتژیک «ابوقرین» واقع در غرب لیبی را به کنترل خود درآورد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، یک مقام لیبی در اتاق عملیات مشترک علیه داعش در شهر «مصراته» تاکید کرد که داعش طی هفته گذشته با حمله به مراکز تجمع نیروهای ارتش این کشور منطقه ابو قرین را که غرب لیبی را به شرق این کشور وصل می‌کرد، تصرف کردند.

این مقام لیبی که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد: داعش از پایگاه خود در شهر «سرت» خارج شده و به سمت غرب در حال پیشروی است و ما برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده، آماده حمله به مواضع این گروه تروریستی هستیم و ساعت صفر عملیات نزدیک است.

به گفته این مقام نظامی ارتش لیبی، در جریان این حملات، 4 نفر از نیروهای ارتشی کشته و 24 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منطقه ابو قرین، در فاصله 130 کیلومتری شهر سرت قرار دارد که از ژوئن 2015 بر این شهر سیطره یافته است و به گفته شاهدان، این منطقه طی هفته گذشته، شاهد مهاجرت شمار زیادی از خانواده‌ها ساکن در این منطقه بود.

این موفقیت و پیشروی داعش درست یک هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که دولت آشتی ملی لیبی به ریاست «فایز سراج» از تشکیل اتاق مشترک برای آزادسازی شهر سرت مرکز «امارت اسلامی» داعش خبر داده بود.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...