نسخه چاپی

فرمانده ربایندگان زوار ایرانی كیست؟ +عكس

«عبدالناصر شامیر» كه جوانكی از اهالی یكی روستای نزدیك شهر "الرستن" در استان "حمص" است، روز شنبه با هماهنگی آمریكا و دولت تركیه، فرماندهی عملیات آدم‌ربایی را بر عهده گرفت كه ربوده‌شدگان آن، 48 زائر ایرانی بودند.


دريادار «عبدالناصر شامير» که تجربه نظامي و امنيتي خود را وامدار دانشکده علوم جنگ ارتش سوريه است، روز شنبه با هماهنگي آمريکا و دولت ترکيه، فرماندهي عمليات آدم‌ربايي را بر عهده گرفت که ربوده‌شدگان آن، 48 زائر ايراني بودند.

به گزارش مشرق، «عبدالناصر شامير» که جوانکي از اهالي يکي روستاي نزديک شهر «الرستن» در استان «حمص» است، روز شنبه با هماهنگي آمريکا و دولت ترکيه، فرماندهي عمليات آدم‌ربايي را بر عهده گرفت که ربوده‌شدگان آن، 48 زائر ايراني بودند.


0.jpg

وي تا پيش از جدايي از ارتش سوريه، در اداره امور مالي زاه تسليحات مشغول به کار بود و روز چهارشنبه سوم اسفندماه 1390 بعد از برگزاري جلسه‌اي با حضور جاسوسان ترک و چند تن از سرکردگان گروهک تروريستي موسوم به ارتش آزاد، به عضويت اين ارتش درآمد و از آنجا که در آن برهه، تمرکز جنگجويان مسلح، بر پايتخت اين کشور بود، وي را به عنوان مسؤول جمع‌آوري نيرو براي تجمع در حومه دمشق منصوب کردند.

شامير کار خود را از بخش شرقي منطقه «الغوطه» در حومه دمشق آغاز کرد و در آنجا به جذب تروريست براي ارتش آزاد پرداخت و دستمزد بالايي بابت اين فعاليت خود دريافت کرد.


1.jpg

آرم هنگ «البراء»


وي با گردهم‌آوردن سرکردگان چند گروهک تروريستي متفرق، گروهي جديد با عنوان هنگ «البراء» تشکيل داد که نام آن برگرفته از «البراء بن مالک» برادر «انس بن مالک» و از مبارزان صدر اسلام است که با هدف مقدس جلوه‌دادن اهداف تروريست‌ها از سوي ارتش آزاد انتخاب شد.

2.jpg

 شامير روز شنبه گذشته به پشتيباني ده‌ها نفر از تروريست‌هاي تحت امر خود، با حمله و محاصره يک اتوبوس حامل 48 زائر ايراني که پس از زيارت وداع حرم حضرت زينب(ع) عازم فرودگاه بودند، آنها را به گروگان گرفت.

مسئولان کشورمان اکنون در حال رايزني براي آزادسازي اين افراد هستند.

۱۳۹۱/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...