نسخه چاپی

سیاست‌های كلی كشور به سمت افزایش جمعیت معقول سوق داده شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز بر ضرورت افزایش جمعیت در كشور تاكید كرد و گفت: سیاست های كلی كشور به سمت افزایش جمعیت معقول سوق داده شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان کرج با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: این حضرت دارای مکارم و ویژگی های اخلاقی بالایی بود و رشادت های وی در روز عاشورا بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه جوانان قشر مهمی از جامعه هستند که در تغییرات اجتماعی و عرصه های مختلف جامعه نقش دارند، افزود: در معارف دینی به جوانان تاکیدات ویژه ای شده که نباید این فرصت مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه توجه به علم و معرفت در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: جوانان در جامعه از ظرفیت بالقوه بالایی برخوردارند که در صورت بالفعل شدن برکات زیادی به همراه خواهد داشت چراکه سختکوش، خلاق، نوآور و اهل تولید و فناوری هستند.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: قشر جوان همواره مورد توجه و طعمه دشمن قرار دارند دشمن سعی می کند این نیروی قوی را تضعیف کرده و از صحنه اجتماع خارج کنند که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری متولیان امر باید بیشتر به این مهم توجه کنند چراکه جوانان ثروت کشور بوده و باعث پیشرفت در عرصه های مختلف می شوند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه دشمن از نیروی جوان و فداکار ایرانی می هراسد، گفت: به همین سبب تلاش می کنند از حرکت این نسل جلوگری کرده و فساد، عیاشی و بی خبری را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان برای حفظ هویت دینی و ملی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگی باید کار به دست جوانان سپرده شود تا با برنامه و هدفمند به عنوان افسران جنگ نرم اقدام کنند و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اگر این امر صورت نگیرد نمی توانیم موفق عمل کنیم.

نماینده‌ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به روز جمعیت، بیان کرد: سی ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ سیاست های کلی جمعیت در ۱۴ بند توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد که پس از آن روز ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت نامیده شد.

وی بر ضرورت جلوگیری از پیر شدن جمعیت ایران تاکید کرد کرد و گفت: در صورت کاهش جمعیت جوان عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی آسیب می بیند و طمع دشمن افزایش می یابد، در همین راستا این امر مورد تاکید رهبری قرار گرفته و از فرزندآوری به عنوان یک مجاهدت بزرگ یاد شده است.

لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه

خطیب جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود، با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه، بیان کرد: افرادی که با سختگیری های بی مورد سنگ اندازی کرده و مانع از اجرای این سنت الهی و نبوی هستند، نزد خداوند عذری ندارند و در این حوزه همه باید تلاش کنند، چراکه دشمن مکارانه و با ترفندهای مختلف از شکل گیری اجتماع مسلمانان جلوگیری می کند.

آیت الله حسینی همدانی در این زمینه ادامه داد: دشمن کشتار و نسل کشی را در مناطق مسلمان نشین به راه انداخته و از طریق ماهوراه و فضای مجازی نیز تلاش بر عدم تشکیل خانواده و دوستی های حرام و ازدواح های رنگی را تشویق می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: القاء بحث فرزند کمتر، زندگی بهتر، نسخه پیچی برای گروه ها با عقاید مختلف، تشویق به نگهداری سگ و حیوانات مختلف در خانه برای جبران نیازهای عاطفی و تغییر در نوع خوراک، پوشاک و مواردی از این قبیل که به گونه ای اقدام می کنند که مصرف کننده عقیم شود و فرزندآوری نداشته باشد از دیگر توطئه های دشمن در این حوزه محسوب می شود.

وی یادآور شد: دشمن قسم خورده ایران از هیچ اقدامی برای نابودی کشور کوتاهی نمی کند و با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود در کشور، احتیاج به افزایش جعیت کاملا محسوس است و در این راستا سیاست های کلی کشور باید به سمت افزایش جمعیت معقول سوق داده شود.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: پسندیده است با توجه به وجود اقوام و جمعیت های مختلف در استان البرز جلسات مشترک توسط دستگاه های مختلف امور خانواده تشکیل شده و سیاست های کلی افزایش جمعیت و مسئله خانواده در راستای فرهنگ سازی و بومی سازی و از کار موازی دستگاه ها جلوگیری شود.

استکبار جهانی از ایران در هراس است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ۲۶ اردیبهشت در سراسر جهان به روز نکبت مشهور است، گفت: در این روز رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد تا وحدت و یکپارچگی مسلمانان را بهم بزند تا به مطامع خود برسند، با مردم فلسطین می جنگند که در حقیقت این جنگ با جهان اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: ریشه همه قتل ها، جنایت ها، کودک کشی ها و بحران ها در منطقه و جهان رژیم سفاک اشغالگر است و جهان اسلام برای نجات یافتن از سلطه این رژیم منحوس راهی جز وحدت و انسجام ندارد.

وی با بیان اینکه تنها راه بازگشت آرامش به منطقه و جهان نابودی کامل رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: آنچه باعث شده رژیم غاصب سرپا بایستد ثروث آل سعود و حمایت های استکبار آمریکا است و ایران تاکنون از فلسطین به عنوان وظیفه شرعی و انسانی دفاع کرده و این حمایت از آرمان های این کشور محسوب می شود.

امام جمعه کرج گفت: ملت ایران برای حفظ استقلال خود با تمام قوا در مقابل زیاده خواهی استکبار ایستاده و اهل نرمش، کوتاه آمدن و عقب نشینی نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود، این شجره خبیثه از اینکه حرف ایران در منطقه فصل الخطاب است ناراحت هستند که باید از این ناراحتی بمیرند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به روز ۲۴ اردیبهشت ماه روز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزا محمدجسن شیرازی، گفت: این موضوع قدرت اسلام و مرجعیت شیعه را در جهان نشان می دهد که دشمن تلاش می کند در هر موقعیتی این جایگاه را توسط عوامل نفوذی داخلی و خارجی تخریب تضعیف کند.

امر به معروف مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه روحانیت شیعه دارای ویژگی های فراوانی است، تصریح کرد: بی اعتنایی به ذخائر دنیایی، عدم وابستگی به قدرت ها و نترسیدن از دشمنان زورگو از جمله این ویژگی ها است، روحانیت اصیل شیعه از امام خود آموخت که با دشمن بیعت نکند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه باید صحبت های رهبری و امام(ره) در مورد مواضع و ارزش های انقلاب مورد توجه قرار گیرد، گفت: چرا گاهی سخنانی گفته می شود که با خاستگاه انقلاب منافات دارد، گاهی سخنانی از زبان افرادی شنیده می شود که نباید شنیده شود.

وی با تاکید بر موضوع امنیت اجتماعی و دیدار رهبری با نیروی انتظامی که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه ویژه ای قرار گیرد در این راستا دستگاه های مربوط به ویژه نیروی انتظامی وظایف محوله را به خوبی انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هنجارشکنان باید مجازات شوند، تصریح کرد: نباید به سر و صداها و مخالفت ها در این زمینه توجه شود، باید با صلابت و محکم ایستاد، چراکه در غیر این صورت در همه زمینه ها باخته ایم.

تعلل وزارت امور خارجه در خصوص حج سال جاری

وی گفت: به عنوان مثال وزارت خارجه مقداری تعلل و سستی کرد که سبب از بین رفتن حج امسال شد، در حالی که اگر در عرصه بین المللی محکم سخن نگوییم، کاستی هایی که به وجود می آید قابل جبران نیست، ملت محکمی پشت شماست و نباید در عرصه های بین المللی خوف کنید، بلکه باید با صلابت بایستید.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در عرصه های فرهنگی باید این گونه پیش برویم، اظهار کرد: خیال خام است اگر گمان کنیم چهره هایی که در خیابان ها هستند طراحی نشده است، البته عده ای ناآگاه پیروی می کنند اما برای عده ای اختلال در سیستم اجتماعی و چهره اجتماع وظیفه شده است.

وی در پایان از اقدامات انجام شده توسط دادستان، رئیس دادگستری، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: در استان هجمه در حوزه های مختلف بسیار زیادی وجود دارد که گاهی این تلاش ها دیده نمی شود اما اقدامات مهمی توسط این دستگاه ها برای حفظ امنیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه صورت می گیرد.

۱۳۹۵/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...