نسخه چاپی

افزایش دمای هوای كشور از فردا

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور از افزایش دمای هوای كشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و دو روز آینده، گفت: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال شرق، شرق و مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط از دامنه‌های البرز شرقی و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است، گفت: این سامانه از اوایل وقت روز شنبه در برخی مناطق مرزی شرق و جنوب شرق کشور سبب بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. همچنین در روز شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده باران که گاهی با رعد وبرق و وزش باد خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، این موج نیز روز یکشنبه در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و سبب ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روزهای شنبه و یک‌شنبه به دلیل وزش باد شدید، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود، گفت: این وضعیت در برخی مناطق جنوب غرب کشور همراه با وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

وی تاکید کرد که تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما برای غالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: برای امروز رگبار باران گاهی با رعدوبرق و تند باد موقت پیش‌بینی شده و از این رو احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال وقوع تگرگ در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان، نیمه شرقی خراسان جنوبی و رگبار و رعدوبرق و تند باد موقت در ارتفاعات کرمان وجود دارد.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین اهواز را با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین استان کشور در روز شنبه اعلام کرد و افزود: همدان نیز با بیشینه دمای ۲۲ و کمینه دمای پنج درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر کشور در روز شنبه است.

وی درباره وضعیت هوای پایتخت در نخستین روز از هفته نیز گفت: آسمان تهران در روز شنبه کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دمای آن نیز به ترتیب ۲۶ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

۱۳۹۵/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...