نسخه چاپی

كمپین ضدحجاب دوجنسه می‌شود

در ماه‌های اخیر گروهی از عناصر ضدانقلاب با راه‌اندازی كمپینی موسوم به «كمپین ضدحجاب» به دنبال مقابله با ارزش‌های اسلامی- ایرانی مردم ایران هستند اما آنچه در هفته‌های اخیر وجه فمینیستی این ایده را با اغراض سیاسی پیوند داده، راهكارهای گردانندگان این كمپین برای جلب حمایت مردان است.


به گزارش نما، وطن امروز در ستون ویژه های خود نوشت:

دوم خردادی‌ها به دنبال پوست‌اندازی

در سال‌های اخیر برخی چهره‌های آکادمیک نزدیک به جریان اصلاحات طرح‌هایی برای ماندگارسازی این جریان، به‌رغم دوری از مسند قدرت طراحی کرده‌اند.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به پوست‌اندازی جریان دوم خرداد، از اصلاح‌طلبی به دموکراسی‌خواهی اشاره کرد. موضوعی که صادق زیباکلام در گفت‌وگوی اخیر خود با ماهنامه صنعت و توسعه آن را اینچنین تبیین می‌کند: «اهداف جنبش دموکراسی‌خواهی به صورت واقع‌بینانه به 2 بخش تقسیم می‌شود. یک بخش اهداف کوتاه‌مدت این جنبش است، از جمله آزادی زندانیان سیاسی و رفع توقیف از 2 حزب عمده اصلاح‌طلب یعنی مشارکت و مجاهدین انقلاب، بازگشت مجدد دانشجویان ستاره‌دار به محیط دانشگاه و برداشتن محدودیت‌ها از فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و رفع حصر از برخی چهره‌های اصلاح‌طلب.

این موارد اهداف کوتاه‌مدت جنبش دموکراسی‌خواهی است و اهداف بلندمدت این جنبش انتخابات آزاد که نظارت استصوابی شورای نگهبان در آن وجود نداشته باشد، آزادی بیان، آزادی اندیشه و حاکمیت قانون است.

رئیس‌جمهور، هر فردی که باشد یکسری اختیارات قانونی حسب قانون اساسی دارد و می‌تواند بر اساس قدرتی که دارد درباره اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت جنبش دموکراسی‌خواهی تاثیر‌گذار باشد».

وی از این توضیحات چنین نتیجه می‌گیرد که «بنابراین اصلاح‌طلبان به عنوان جنبش اصلی دموکراسی‌خواهی در ایران هدفشان باید پیشبرد اهداف این جنبش باشد».

تحقق این مساله به اصلاح‌طلبان کمک می‌کند تا 2 دستاورد عمده را همزمان پیگیری کنند: نخست، وارد کردن فشار سیاسی به حاکمیت با طرح مکرر مطالبات و امتیازگیری در مقابل آن و دوم پوشاندن خلأ اقبال عمومی به کاندیداهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان به بهانه مبدل کردن اصلاحات از جریانی سیاسی به حرکتی اجتماعی. شاید از این‌رو است که محمدرضا تابش ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات را «انتحار» سیاسی می‌داند!

کمپین ضدحجاب دوجنسه می‌شود

در ماه‌های اخیر گروهی از عناصر ضدانقلاب با راه‌اندازی کمپینی موسوم به «کمپین ضدحجاب» به دنبال مقابله با ارزش‌های اسلامی- ایرانی مردم ایران هستند اما آنچه در هفته‌های اخیر وجه فمينیستی این ایده را با اغراض سیاسی پیوند داده، راهکارهای گردانندگان این کمپین برای جلب حمایت مردان است.

به نحوی که مهرانگیز کار اخیرا مدعی شده «آنچه به این کمپین و حرکت‌هایی مانند آن قدرت تبلیغات سیاسی می‌بخشد و آن را به نیروهای مخالف و پراکنده پیوند می‌زند، این است که مردان درراه‌اندازی‌اش نقش ایفا می‌کنند.

دوجنسی بودن اعتراض نسبت به حجاب که از آغاز انقلاب با آن آشنا شده‌ایم، جریان پرتوانی را در بطن جامعه ایران رشد داده است... و این منبع و سرمایه اجتماعی است که در بزنگاه تاریخی خاصی بشدت آشکار و فعال می‌شود».

وی در ادامه با اشاره به اهداف بلندمدت گردانندگان این کمپین می‌نویسد: «در حال حاضر دست‌کم این فایده را دارد که انگیزه‌های اعتراضی زنان درون کشور با اطلاع از این کمپین‌ها و حرکت‌ها تقویت شده و آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند تا کار را ادامه دهند و در فرصتی دیگر به صورت سازمان‌یافته خود را تعریف کنند!»

اذعان ضدانقلاب به اشراف اطلاعاتی ایران

پس از انتشار فایل صوتی مکالمه علی افشاری در شبکه‌های اجتماعی و پخش مستند کلوپ ترور از سیمای جمهوری‌اسلامی، موجی از نگرانی در میان ضدانقلاب خارج‌نشین شکل گرفته است.

اخیرا فردی به نام صادق رحیمی از عناصر ضدانقلاب خارج کشور در یادداشتی با عنوان «سخافت، به مثابه سوراخ رخنه جمهوری‌اسلامی در بدنه اپوزیسیون» به تشریح نگرانی خود از تداوم وضع موجود پرداخته و ضمن اذعان به قدرت اطلاعاتی جمهوری‌اسلامی ایران افزوده: «ارتباط بدنه جامعه ما با سخافت شبیه به ارتباط یک بدن است با ویروسی که به آن واکسینه نشده باشد.

اگر اسب تروا توانست 40-30 نفر یونانی را وارد قلعه تروايی‌ها کند، این مشکل ما به مرور زمان عملا مثل یک نقب یا یک سوراخ تروا عمل کرده که سربازان بی‌نام جمهوری‌اسلامی هر وقت میل‌شان می‌کشد نفس‌شان را از همانجا به شکل گفتمان‌های نابهنجار و اغلب پر از خشونت، عاری از آرامش و منطق و لبریز از الگوهای عاطفی و احساسی بی‌پایه به درون قلاع ذهنی بدنه «اپوزیسیون» تزریق می‌کنند».

وی در ادامه می‌افزاید: «آنچه موجب شده این متن را بنویسم مضحکه جدیدی است که توسط 2 نفر بار دیگر جامعه مجازی را به جنگ و جدال‌های سخیف، بی‌معنی و بی‌فایده سوق داده است. 2 نفری که هیچ‌کدام‌شان سابقه جدی و عمیقی در مبارزه با رژیم جمهوری‌اسلامی ندارند».

۱۳۹۱/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...