نسخه چاپی

خودداری از پذیرش هدیه پولی رئیس‌جمهور


به گزارش نما، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون ویژه های خود نوشت:

خودداری برخی از روحانیون از پذیرش پولی هدیه رئیس جمهور

بعضي از روحانيون حوزه علميه قم از پذيرش پولي كه مركز خدمات حوزه‌هاي علميه به عنوان هديه رئيس‌جمهور به آنها، به حساب آنان واريز كرده است خودداري كردند.

حجت الاسلام‌الله مراد انصاري نيا در نامه‌اي كه به همين مناسبت خطاب به رئيس مركز خدمات حوزه علميه قم نوشته و تصوير آن را به روزنامه جمهوري اسلامي ارسال نموده آورده است: "با توجه به هتك حرمت علما و مراجع عاليقدر و سابقين انقلاب و ياران امام(ره) و بيت شريف حضرت امام در دوره آقاي احمدي‌نژاد... از پذيرش اين مبلغ خودداري مي‌نمايم... بهترين عيدي ما زماني است كه احترام بزرگان ديني و سابقين انقلاب و ياران امام دستخوش سليقه‌هاي جناحي نشود و با مديريت صحيح و سعه صدر و همدلي شاهد به بار نشستن نهالي باشيم كه به دست مبارك امام خميني غرس شده است..." مركز خدمات حوزه‌هاي علميه روز دوشنبه هفته جاري از طريق پيامك به روحانيون و طلاب قم خبر داد كه يكصد هزار تومان به حساب هر يك از آنان واريز شده و در پيام ديگري توضيح داد كه اين مبلغ هديه رئيس‌جمهور مي‌باشد.

نويسنده نامه پرسيده است: اگر اين مبلغ صد هزار تومان حق ماست چرا نام اشخاص را روي آن مي‌گذاريد؟


درخواست از نمایندگان برای تشکیل سازمانی برای امر به معروف ونهی از منکر

بيش از 60 نفر از علماي گلپايگان با انتشار بيانيه‌اي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن ابراز نارضايتي شديد از وضعيت منكرات به ويژه مسأله عفاف و حجاب در جامعه، از آنان خواستند براي عملي شدن امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، تأسيس يك سازمان كه عهده‌دار اين مهم باشد را به تصويب برسانند. امضا كنندگان در اين بيانيه آورده اند: "چه رنج و غمي بدتر و جانكاه‌تر از اين كه برخي فاسدان و مفسدان، منكرات و گناهان را آشكارا انجام داده و به گسترش آن مي‌پردازند و در مقابل، متدينان دلسوز جرأت امر به معروف و نهي از منكر را ندارند يا از تأثير آن نااميدند؟" امضا كنندگان اين بيانيه، فعال شدن صدا و سيما در زمينه فرهنگ سازي امر به معروف و نهي از منكر، اصلاح وزارت ارشاد اسلامي در جهت حمايت از ساخت فيلم‌هاي هدفدار و ممانعت از توليد و پخش فيلم‌هاي مضر و مكلف ساختن دستگاه قضائي به پشتيباني جدي و كامل از آمران به معروف و ناهيان از منكر را خواستار شدند.

۱۳۹۱/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...