نسخه چاپی

111مركز لرزه نگار جدید در كشور راه اندازی می شود

به گزارش نما - ایرنا نوشت ، رئیس مرکز لرزه ‌نگاری کشور گفت: 111مرکز لرزه نگار جدید با قدرت یک ریشتر با اولویت استان ها راه اندازی می شود.

علی مرادی روز شنبه در کارگاه تخصصی بررسی روند زلزله خیزی گسل‌های استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر گسل ناغان افزود: این ایستگاه های لرزه نگار جدید در استانها براساس نقشه و نیازسنجی های استانی راه اندازی می شود.
وی برآورد اعتباری برای راه اندازی این ایستگاه ها را دو میلیارد و 500میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با استانداری ها منعقد شده است، ساخت ایستگاه ها را مدیریت بحران استان و استانداری ها انجام می دهند.
مرادی ،از تجهیز این ایستگاه ها به دستگاه های لرزه نگاری جدید خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با توجه وضعیت اعتباری کشور سالانه 20ایستگاه لرزه نگاری جدید در کشور راه اندازی شود.
وی گفت: این دستگاه های جدید قابلیت ثبت زمین لرزش های با قدرت و شدت کمتر و همچنین تغییر در روند زمین لرزه را دارند.
مرادی شناخت چشمه های لرزه های جدید و تغییر در روند لرزه ها را از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز جدید عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری نیز یکی از استان های پرگسل است و همچنین استانی در دست توسعه است شناخت گسل و چشمه ها زلزله از مهمترین برنامه های مرکز لرزه نگاری و مدیریت بحران به منظور کاهش خسارت ها است.
وی گفت: هم اکنون دراستان چهار محال وبختیاری سه مرکز فعال است و راه اندازی سه ایستگاه لرزه نگاری جدید در دستور کار قراردارد.
رئیس مرکز لرزه نگاری کشور گفت:گسل معکوش اصلی زاگرس، گسل اردل، گسل زرد کوه، گسل سبزکوه و گسل دوپلان از گسل های اصلی شناسایی شده استان چهارمحال وبختیاری است.
وی اظهار داشت: گسل اردل با 150کیلومتر یکی از شاخص ترین کانون های زلزله استان است.
گفتنی است ، کارگاه بررسی روند لرزه خیزی گل های استان چهارمحال وبختیاری با همکاری بسیج جامعه مهندسان صنعت ساختمان و مدیریت بحران استانداری چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...