نسخه چاپی

آمریكا با فروش موشك‌های هل‌فایر به امارات موافقت كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: پایگاه خبری امارات 71 امروز یکشنبه نوشت: وزارت خارجه آمریکا با امضای قرارداد فروش موشک های هوا – زمین هل فایر 3 و تجهیزات نظامی مربوط به آن به امارات موافقت کرده است.

این پایگاه خبری به نقل از بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ارزش این قرارداد را 476 میلیون دلار اعلام کرد که بین امارات با شرکت لاکهید مارتین انجام خواهد شد.

براساس این خبر، این قرارداد فروش تسلیحات در راستای همکاری امنیتی - دفاعی بین دو کشور صورت می گیرد.

خرید تسلیحات از سوی دولت امارات در حالی صورت می گیرد که این کشور بیش از پنج میلیارد دلار از بانک های خارجی استقراض کرده و به دلیل دخالت در بحران های منطقه ای مانند جنگ یمن و دنباله روی از سیاست های عربستان سعودی و دخالت در امور داخلی کشورهای آشوب زده مثل لیبی ٬ در تنگنای مالی شدیدی قرار دارد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که آمریکا همچنان بزرگترین صادرکننده و کشورهای هند، عربستان، چین و امارات بزرگترین واردکنندگان تسلیحات نظامی در جهان هستند.

حجم خرید و فروش سلاح در جهان در دوره زمانی 2011 تا 2015 میلادی حدود 14 درصد بیشتر از مدت زمان پنج ساله قبل از آن بوده است. بیشتر این افزایش مربوط به فروش سلاح به کشورهای آسیایی، آفریقایی و خاورمیانه بوده است. حجم واردات سلاح به خاورمیانه طی این مدت 61 درصد افزایش نشان می دهد.

آمریکا، روسیه و چین به‌ ترتیب بیشترین حجم فروش سلاح در جهان را به‌ خود اختصاص داده‌اند. آمریکایی‌ها طی این مدت سلاح‌هایشان را به 96کشور جهان فروخته‌اند اما بهترین خریدار سلاح‌های آمریکا، عرب های خاورمیانه بوده‌اند.
حدود 41 درصد سلاح‌های آمریکا را عربستان و امارات متحده عربی خریداری کرده‌اند.
خرید سلاح از سوی سعودی‌ها در پنج سال اخیر در مقایسه با سال های قبل از آن٬ 275 درصد افزایش داشته و تقریبا سه برابر شده است.
ای‌جی ام-۱۱۴ هِل‌فایر به معنای «آتش جهنمی»، نوعی موشک هوابه ‌زمین ساخت آمریکا است که به عنوان یک موشک ضد زره با سامانهٔ هدایتی شلیک و بعد هیچ در شرکت صنایع دفایی لاکهید مارتین طراحی و تولید شده‌است.

هل‌فایر علاوه بر کاربرد اصلی خود یعنی نابودی تانک‌های دشمن ٬علیه دیگر اهداف سطحی نیز قابل استفاده است. این موشک از توانایی حملات ضربتی دقیق برخوردار است و می‌توان آن را از روی سکوهای زمین‌پایه، دریاپایه و هواپایه شلیک نمود اما معمولاً بر روی بالگردهای جنگنده اصلی ارتش ایالات متحده آمریکا سوار می‌شوند و موشک هوابه‌زمین اصلی ارتش آمریکا و چندین ارتش دیگر دنیا در کلاس موشک‌های ۵۰ کیلویی است.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...