نسخه چاپی

محمدصادق كوشكی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

اصلاح طلبان مجلس دهم قصد عبور از روحانی را دارند/ كم رنگ كردن بُعد نظارتی مجلس، خیانت در امانت است

عکس خبري -اصلاح طلبان مجلس دهم قصد عبور از روحاني را دارند/ کم رنگ کردن بُعد نظارتي مجلس، خيانت در امانت است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینكه وظیفه قانونی مجلس نظارت است، تصریح كرد: حال اگر بخواهد این وظیفه اساسی خودش را كمرنگ بكند، این امر در پیشگاه خداوند و مردم، خیانت در امانتی محسوب می شود كه به آنها سپرده شده است.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص چالش های پیش روی مجلس دهم گفت: مجلس دهم در شرایطی سکان امور را در دست خواهد گرفت که کشور با چند مسئله جدی و مهم روبرو است؛ نخست موضوع برجام است که نیمه کاره رها شده و قطعاً مجلس آینده وطیفه دارد که بر آن نظارت داشته باشد و در صورتی که حقوق ملت ایران در آن پایمال شده باشد، از این تضییع حق جلوگیری کند. موضوع بعدی، تلاش برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است و اینکه منویات رهبری در این خصوص به جد پیگیری شود. از طرفی دیگر، با شرایط خاص منطقه ای روبرو هستیم و حساسیت فوق العاده ای که این مسائل برای جمهوری اسلامی دارد؛ این نیز یکی از نکاتی است که دوستان مجلس آینده باید توجه جدی به آن توجه داشته بشاند.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که با توجه به راهیابی تعداد نسبتاً بالایی از نمایندگان همسو با دولت، آیا خطر کمرنگ شدن بُعد نظارتی مجلس، این نهاد را تهدید نمی کند، اظهار داشت: اینکه واقعاً چه تعداد از نمایندگان منتخب، همسو با دولت هستند خود یک بحثی است؛ یعنی اینکه باید بررسی شود که کسانی که خود را اصلاح طلب می دانند، آیا افرادی هستند که خود را برای دولت هزینه کنند؟ یا اینکه چه کسانی به طور خالص طرفدار آقای روحانی و دولت او هستند؟ به نظر می رسد که تعداد این افراد در مجلس زیاد نیست و بخش زیادی از کسانی که به اسم اصلاح طلب وارد مجلس شده اند، کسانی هستند که به دنبال عبور از آقای روحانی هستند و به همین دلیل هم خیلی نمی تواند روی این افراد حساب باز کند.


کوشکی با بیان اینکه وظیفه قانونی مجلس نظارت است، تصریح کرد: حال اگر بخواهد این وظیفه اساسی خودش را کمرنگ بکند، این امر در پیشگاه خداوند و مردم، خیانت در امانتی محسوب می شود که به آنها سپرده شده است؛ این موضوع به این دور و دور بعدی هم اختصاص ندارد؛ این یک امر کلی و مهم است؛ نمایندگان وکلای مردم برای نظارت بر عملکرد قوه مجریه هستند.


کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال اداره مجلس دهم توسط افراد خارج از مجلس اظهار داشت: ممکن است معدود نمایندگانی وجود داشته باشند که از خودشان اراده ای نداشته باشند؛ ولی به هر حال از آن طرف، تعداد نمایندگانی که دارای شخصیت هستند و برایشان مهم است که وظیفه شان را به نحو احسن انجام بدهند کم نیست. امیدواریم اگر کسانی در مجلس حضور داشته باشند که دوست داشته باشنه به آلت دست سیاست بازان بیرونی تبدیل بشوند، اینها نیز اصلاح بشوند.


کوشکی در خصوص شباهت سازی مجلس دهم و مجلس ششم گفت: مجلس ششم یک خطای بد بود که خود اعضای جبهه مشارکت هم به این موضوع اعتراف کردند. مجلس ششم دیگر به هیچ عنوان تکرار نخواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...