نسخه چاپی

كارشكنی آمریكا در آزادسازی فلوجه از داعش

منافع آمریكا و كشورهای عرب منطقه خلیج فارس در آزاد نشدن شهرهای عراق از جمله فلوجه از دست تروریست‌های داعش است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، تلویزیون المیادین گزارش داد: فضای سیاسی داخلی عراق و فشارهای خارجی و اقدامات و اظهارات متناقض مقامات آمریکایی درباره اخراج داعش از فلوجه، آزادسازی این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

یک ماه قبل، بریت مک گورک، فرستاده رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت عملیات آزادسازی موصل آغاز شده و داعش روزهای زیادی در فلوجه باقی نخواهد ماند. اما فلوجه هنوز آزاد نشده و سرهنگ استیو وارن سخنگوی ائتلاف چند روز قبل گفت دلیلی نظامی بر اینکه فلوجه قبل از موصل آزاد شود وجود ندارد.



این سخنان، سیاست مبهم آمریکا در قبال یکی از حساس ترین و خطرناک ترین موضوعات را نشان می دهد. فلوجه از آغاز سال 2014 در دست داعش و در تنگنای شدید قرار دارد. یک ماه قبل بود که داعش 150 تن از شهروندان عراقی را در فلوجه به قتل رساند.

مردم فلوجهدر واقع، میان چکش داعش و سندان آمریکا و متحدانش که آزادسازی فلوجه را به تاخیر می اندازند، گرفتار شده اند. این در حالی است که رسانه ها وقایع این شهر را وارونه جلوه می دهند. کشورهای عرب منطقه از آزاد شدن فلوجه سود نمی برند و متحدان خود در داخل را در خطر می بینند بنابر این می خواهند این شهر را همچنان به عنوان گروگان در اختیار داشته باشند.

ادعاها درباره محاصره فلوجه توسط ارتش عراق و نیروهای مردمی در برخی اوقات رنگ و بوی طایفه ای و فتنه گرایی به خود می گیرد. ادعاها و دورغ هایی که برخی از کشورهای همسایه عراق برای شعله ورتر کردن آتش جنگ در عراق از آن استفاده می کنند.

این در حالی است که آخرین گزارش ها از آن حکایت دارند که تک تیراندازهای داعش هر شهروندی که قصد خروج از شهر را داشته باشد هدف قرار می دهند.

در همین حال منافع کشورهای عرب خلیج فارس و آمریکا در آزاد نشدن فلوجه و شهرهای دیگر به هم گره خورده است. در واقع این کشورها می خواهند از اوضاع میدانی در فضای سیاسی منطقه بهره ببرند.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...