نسخه چاپی

مخالفت با تزریق سم به اعدامیان آمریكا

یكی از بزرگترین شركتهای داروسازی در آمریكا استفاده از محصولات خود برای اعدام مجرمان آمریكایی از طریق تزریق ماده سمی را ممنوع اعلام كرد.

به گزارش نما، دانشجو به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت داروسازی فایزر مانع از ساخت داروهای این شرکت در تزریق برای اعدام در زندان‌های آمریکا خواهد شد.



این شرکت که یکی از بزرگترین شرکتهای داروسازی در آمریکا است با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از ساخت دارو توسط این شرکت نجات جان افراد است و با استفاده از محصولات ایرن شرکت برای اعمال مجازات اعدام مخالف است.



درپی این تصمیم دسترسی زندان‌های آمریکا به داروهایی که برای تزریق به محکومان به اعدام مورد استفاده قرار گرفت به شدت سخت می‌شود. شرکت فایزر آخرین شرکتی بود که مقامات زندان‌های آمریکا برای اجرای حکم اعدام با تزریق داروی سمی می‌توانستند به صورت قانونی مورد استفاده قرار دهند. پیش از این شرکت 20 شرکت داروسازی آمریکایی و اروپایی استفاده از داروهای خود با این هدف را ممنوع اعلام کرده بودند.



از سوی دیگر نیز گروه‌های فعال حقوق بشر خواستار ممنوعیت استفاده از چنین داروهایی برای مجازات اعدام شده بودند.



دو سال قبل یک زندانی در ایالت اوکلاهومای آمریکا پس از تزریق این داروی سمی دچار تشنج شد و پس از گذشت یک ساعت به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داد که همین مسئله اعتراضات بسیاری را به همراه داشت.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...