نسخه چاپی

صادرات پنیر و شیرخشك به مسكو

مدیركل دامپزشكی مازندران گفت كه نخستین محموله صادراتی این استان در قالب ۳۸ تن پنیر و شیرخشك از شركت تولیدی لبنیات آمل به مسكو صادر شد.

به گزارش نما ، سیدحسین رضوانی روز یکشنبه درحاشیه ارسال نخستین محموله صادراتی شرکت تولیدی آمل به روسیه به خبرنگار ایرنا گفت: صادرات محصولات پروتئینی و لبنیات از ایران به روسیه در راستای تفاهمنامه صورت گرفته دوکشور و به لحاظ نزدیکی مازندران به کشور روسیه عملیاتی شد.

وی ادامه داد: دامپزشکی مازندران از میان ممیزی هایی که برای شرکت هایی تولید لبنیات استان داشته و این ممیزی ها به تایید دامپزشکی کشور روسیه رسیده و در نهایت کدصادراتی برای لبنیات مازندران که شرکت کاله آمل بود، صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد: شرکت بخش خصوصی وطرف قرار داد برای شروع این همکاری دو جانبه شیرخشک و پنیرشرکت کاله را تایید و خواهان واردات آن به روسیه شده است.

مدیرپژوهش وتوسعه شرکت کاله آمل هم دراین رابطه گفت: این شرکت در نخستین گام ۲۰ تن شیرخشک و ۱۸ تن پنیر به درخواست کشور روسیه به این کشور ارسال خواهد کرد.

نقی زاده، ارزش این مقدارمحصولات صادراتی از آمل به مقصد روسیه را ۱۸۰ هزار دلاراعلام واضافه کرد: براساس توافق های انجام شده شرکت کاله آمل با طرف روسی، هرماه حدود ۲ هزارتن پنیر وشیرخشک به روسیه صادرخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت تمایل دارد درصورت درخواست کشور روسیه سایر لبنیات این شرکت را به این کشور صادرکند، افزود: هم اکنون محصولات تولیدی شرکت لبنی کاله آمل به بیش از ۱۱ کشور آسیایی واروپایی صادر می شود.

نقی زاده، ارزش صادرات لبنیات شرکت کاله آمل را درسال گذشته میلادی حدود ۲۴۰ میلیون دلار اعلام وابرازامیدواری کرد: با هدف گذاری این شرکت، میزان صادرات محصولات لبنی کاله آمل به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار درپایان سال مالی ۲۰۱۶ افزایش یابد.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...