نسخه چاپی

اظهارات صریح مدیر شركت انگلیسی درباره گره‌های برجام

مسؤول حقوقی شركت لگال انگلستان اعلام كرد بانك‌های اروپایی خواهان همكاری با ایران هستند اما آمریكا در پاسخ به درخواست آنان برای رفع تحریم تهران می‌گویند چرا ما باید به سایر دنیا كمك كنیم در حالی كه خودمان نمی‌توانیم پول دربیاوریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، نایچل کوشنر امروز در همایش ریل - نفت و ریل - بندر اظهار داشت: مشکل اساسی بانک‌های بزرگ اروپایی برای ارتباط با شرکت‌های ایرانی در دسترس نبودن فهرست افراد در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا است.

وی ادامه داد: ما به دنبال همکاری با شرکت‌های ایرانی و رفع تحریم‌های بانکی هستیم ولی این فهرست را در اختیار نداریم.

وی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته و با پایان یافتن مذاکرات ۱+۵ همه سیستم‌های تحریم اتحادیه اروپا از بین رفت و آزادانه توانستیم در بخش گاز، پتروشیمی، نفت و فلزات گرانبها شرکت‌های ایرانی با خارجی‌ها تعاملاتی داشته باشند اما یک تحریم عمده وجود دارد که برای اتحادیه اروپا مشکل آفرین است و آن بلوکه کردن دارایی‌های برخی از ایرانیان توسط آمریکا است.

مسئول حقوقی شرکت لگال انگلستان افزود: متأسفانه هیچکس در اتحادیه اروپا نمی‌تواند با افراد درج شده در فهرست لیست سیاه آمریکا و آنهایی که دارایی‌شان در این لیست بلوکه شده کار کنند و از سوی دیگر اگر این فردی که نامش در لیست سیاه است صاحب شرکتی باشد اتحادیه اروپا حتی هنوز نمی‌تواند با آن شرکت کار کند.

وی بیان کرد: شرکت‌های اتحادیه اروپا از مقامات آمریکایی وحشت زده هستند. اینجانب وقتی با سرپرست کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (سرپرست اوفک) صحبت می‌کردم و به وی می‌گفتم که بانک‌های بزرگ انگلیس می‌خواهند با ایران معامله کنند اما از شما می‌ترسند چون صدها میلیون دلار در گذشته به این دلیل جریمه شدند و آیا شما حاضرید در صورت شفاف سازی در معاملات همکاری کنید جواب منفی داد و گفت: این کار را نمی‌کنیم. چون وقت و نیرو نداریم، چرا ما باید به سایر دنیا کمک کنیم در حالیکه خودمان نمی‌توانیم پول دربیاوریم.

مسئول حقوقی شرکت لگال انگلستان افزود: این پاسخ سرپرست اوفک برای من جالب بود و این بزرگترین مشکلی است که اتحادیه اروپا برای معامله با شرکت های ایرانی پس از برجام دارد.

وی بیان کرد: کسب و کارهای بزرگ در کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین و ترکیه باید با دولت‌های خود رایزنی کنند تا این دولت‌ها با آمریکا صحبت کنند و اجازه بدهد ما وارد این معاملات شویم.

وی اضافه کرد: در کشور انگلستان با دولت صحبت کردیم که بانک مرکزی این دولت پردازش‌ها را شفاف انجام دهد البته این زمان بر است و شاید واقع‌گرایانه نباشد.

وی اظهار داشت: اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نشود کانال‌های اتحادیه اروپا باز می‌شود.

مسئول حقوقی شرکت لگال انگلستان گفت:‌در ۱۵ سال اخیر مشاور حقوقی شرکت‌های ایرانی بوده‌ام. کار کردن هزینه‌بر و زمان بر بود و البته صندوق‌های ثالثی وجود داشت اما برای رفع این مشکلات پس از تحریم‌های ایران دولت‌های اروپایی باید در مقابل آمریکا بایستند.

وی افزود: در متن برجام بندی قید شده است که توسط یک وکیل حقوقی زیرک درج شده است که من آن را برای شما قرائت می‌کنم: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و ایالت متحده آمریکا پرهیز می‌کنند از هرگونه سیاست‌گذاری که هدفش مستقیم یا غیرمستقیم در عادی‌سازی روابطش با ایران موثر باشد و مغایر با تعهدات دال بر اجرای موفق برجام باشد».

وی گفت: این متن خیلی زیرکانه است و در این مذاکرات هسته‌ای ایرانیان به آمریکا گفتند ما چیزی را می‌دهیم شما هم کانال‌ها را باز کنید اما با این بندی که توسط این حقوقدان زیرک درج شد برخی موارد به نفع آنها شد.

مسئول حقوقی شرکت لگال انگلستان بیان کرد: بیانیه مأموریت شرکت من کمک به شرکت‌های حقوقی مهم جهت رشد جهانی به صورت استراتژیک با معرفی چشم‌اندازهای تلفیق، شرکت‌ها و تصاحب سهام، پیمان استراتژیک، افتتاح دفاتر جدید و توسعه دفاتر موجود است.

۱۳۹۵/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...