نسخه چاپی

كری: چارچوبی برای صلح در سوریه داریم

وزرای خارجه آمریكا و روسیه به همراه نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در كنفرانس مشترك خبری در وین شركت كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزرای خارجه آمریکا و روسیه به همراه نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس مشترک خبری در وین شرکت کردند.

پس از پایان نشست وزرای خارجه آمریکا، روسیه، ایران و دیگر کشورها درباره سوریه در وین، جان کری به همراه سرگئی لاوروف و استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست مشترک گفت که «ما یک چارچوب برای صلح داریم اما بزرگترین چالش ما در حال حاضر، عملی کردن این طرح(صلح) است. برخی طرف‌ها نباید حق وتو داشته باشند».

او همچنین از افزوده شدن کشورهای استرالیا، کانادا و اسپانیا به کشورهای عضو گروه تماس بین‌المللی برای حل بحران سوریه خبر داد.

کری همچنین بار دیگر اعلام کرد که کشورهای حامی بشار اسد و حامی مخالفان بر لزوم یکپارچگی سوریه تاکید دارند.

از سوی دیگر وزیر خارجه روسیه در اظهارات خود تاکید کرد که باید زمینه برای حضور همه طرف‌های وسری از جمله کردهای این کشور در مذاکرات برای حل بحران سوریه حضور یابند.

سرگئی لاوروف همچنین افزود که با توجه به توافقات آتش‌بس در سوریه از ماه فوریه، خشونت‌ها در این کشور بسیار کاهش یافته است.

دیپلمات ارشد روس همچنین تاکید کرد که نگرانی درباره افزایش فعالیتهای تروریستی در منطقه وجود دارد و تروریست‌های جبهه النصره با مخالفان تندرو در حال ائتلاف بوده است.

استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل هم بر تشدید همکاریها به ویژه همکاری آمریکا و روسیه برای کمک‌های انسانی به غیرنظامیان سوری تاکید کرد و همچنین گفت که این کمکها باید به سرعت عملی شود.

۱۳۹۵/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...