نسخه چاپی

حاتم بخشی‌های ولیعهد ابوظبی به مدیر العربیه

منابع اماراتی خبردادند كه پای مدیر شبكه العربیه در ماجرای دریافت رشوه ای كلان از مقام های امارات گیر است.

به گزارش نما به نقل از العالم، منابع بلندپایه امارات در گفت وگو با خبرنگار تارنمای خبری الجمهور در دیوان محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از این رسوایی پرده برداشتند.

این رسوایی دنباله روی تبعه سعودی ترکی الدخیل مدیر شبکه العربیه از شیوخ امارات به ویژه ولیعهد ابوظبی را به اثبات می رساند.

منابع مزبور که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: محمد بن زاید برای الدخیل در مغرب قصری خریداری کرد و بهترین مبلمان از ایتالیا را در آن جای داد.

آنان افزودند: این اولین بار نیست که الدخیل از سوی ولیعهد ابوظبی پاداش و بخشش دریافت می کند. محمد بن زاید در گذشته نیز قصر با شکوهی در جزیره بنی یاس ابوظبی در همسایگی شیوخ امارات به او اهدا کرد.

خبرنگار الجمهور خاطرنشان کرد: شمار بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران عرب و اماراتی به نفع ابوظبی فعالیت می کنند و در حال مبارزه با اسلام سیاسی به ویژه جماعت اخوان المسلمین به سر می برند که ترکی الدخیل در مقدمه آنها قرار دارد.

وی افزود: الدخیل به طور محرمانه غرفه عملیات وابسته به دفتر ولیعهد را اداره می کند که ماموریت آن مخدوش کردن چهره گروه های اسلام سیاسی و حمایت از انقلاب های شکل گرفته علیه کشورهای بهار عربی و جلا بخشیدن به نقش مشکوک امارات و ابوظبی است.

شایان ذکر است الدخیل همچنین ریاست یک مرکز تحقیقات به نام المسبار در امارات را برعهده دارد که هزینه آن را شخص محمد بن زاید می پردازد که از او به عنوان چشم اطلاعاتی دستگاه اطلاعات در ابوظبی نام برده می شود.

المسبار مرکز ویژه انتشار تحقیقات و نشریه هایی است که گروه های اسلامی میانه رو را هدف قرار داده است.

این مرکز اخیرا به شدت در جهت مخدوش کردن چهره ترکیه ، قطر و عربستان گام برمی دارد به ویژه پس از آنکه این سه کشور اخیرا به یکدیگر نزدیک شده اند.

یک مقام بلندپایه سعودی چندی پیش یکی از کشورهای خلیج (فارس) را به انجام حملات تبلیغاتی علیه عربستان متهم کرد.

این مقام سعودی که عبدالعزیز بن محمد الهویرینی مدیرکل اداره آگاهی عمومی است، نام این کشور را ذکر نکرد اما بسیاری از منابع خلیج (فارس) تاکید دارند که کشور مزبور امارات است.

اتهام های یاد شده صحت اخبار بسیار انتشار یافته از سوی تارنمای الجمهور به نقل از منابع بلندپایه امارات را به اثبات می رساند.

خبرهای یاد شده نشان می دهد که امارات در مخدوش کردن چهره حکمرانان جدید ریاض و توهین به گزینه هایشان در یمن و سوریه و دیگر مناطق پر تنش دست دارد.

الهویرینی گفت: در یکی از کشورهای همسایه یک مرکز رسانه ای وجود دارد. این مرکز توسط افرادی که در میان ما می زیستند، موجی علیه عربستان به راه انداخته است.

یک منبع سعودی گفت مرکز مزبور المسبار است که ریاست آن را الدخیل برعهده دارد.

۱۳۹۵/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...