نسخه چاپی

روند سرنگونی ولیعهد سعودی از زبان مجتهد

فعال عربستانی كه به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده آل سعود شهرت بسیاری كسب كرده است، در تازه ترین افشاگری های خود از تغییرات جدید پسر پادشاه عربستان در راستای افزایش اختیارات خود و كاهش نفوذ ولیعهد به منظور بركناری وی در آینده، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "مجتهد" درتازه ترین توییت های خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: محمد بن سلمان در راستای افزایش قدرت نظامی خود و کاهش اختیارات دیگران در این زمینه، تصمیم گرفت تا نیروهای نخبه در ارتش و گارد و وزارت کشور را در یگانی واحد تحت نظارت خودش یکپارچه کند.

وی افزود: بن سلمان قصد دارد تا اداره مبارزه با مواد مخدر را تحت مدیریت مستقل قرار دهد؛ اما ممکن است با وجود مشکل سرگرد "ترکی" که مسئولیت آن به عهده محمد بن نایف است، فعلا به این اقدام اولویت ندهد.

این افشاگر سعودی خاطرنشان کرد که جانشین ولیعهد سعودی همچنین درصدد است تا پلیس آگاهی را با دستگاه اطلاعات در قالب مدیریتی واحد و مستقل جدا از وزارت کشور قرار دهد، همچنین نیروهای مرزی را به بهانه ناآرامی ها در مرزهای شمالی و جنوبی کشور، به ارتش منتقل کند.

مجتهد گفت: این تصمیمات بیش از گارد ملی، وزارت کشور را هدف قرار داده است و شامل نیروهای ویژه و نیروهای وضعیت فوق العاده می شود تا به جز پلیس و دفاع مدنی و زندان ها چیزی در اختیار بن نایف باقی نماند.

وی تاکید کرد که این اقدام ها مقدمه ای برای سلب تمام نفوذ و اختیارات بن نایف است تا برکناری وی از وزارت کشور و سپس ولایتعهدی و پرش به سمت تخت پادشاهی آسان گردد.

۱۳۹۵/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...