نسخه چاپی

معاشرت با فرقه ضاله بهائیت در نظر علما و مراجع عظام تقلید

با توجه به دیدار اخیر فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت، بر آن شدیم نظر مراجع عظام تقلید درباره معاشرت و نشست و برخاست با اعضای فرقه ضاله بهائیت را از منظر بگذرانیم.

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر 24: دین مبین اسلام از ابتدای دعوت پیامبر اکرم (ص) و به دنبال آن در دوره امامت ائمه اطهار، همواره با خطر انحراف و کج روی و ظهور ادیان و مکاتب انحرافی و باطل روبه رو بوده است و ظهور هر کدام از مکاتب انحرافی و فرقه‌های ضاله یا ناشی از کجروی و کج فهمی و درک نادرست از قرآن و مفاهیم دینی و یا دخالت دشمنان داخلی و خارجی برای فریب و گمراهی مردم و سست نمودن ایمان و اعتقادات جامعه اسلامی بوده اس چراکه هدف دشمنان از هم گسستن صف مومنین از مکتب راستین و حقه تشیع و ایجاد تفرقه در جامعه برای رسیدن به اهداف خود در راستای تسلط و بهره برداری‌های شخصی است.

یکی از جریانات خطرناک فکری که با حمایت بیگانگان و به مدد کج فکری و کجروی عده­ای از مسلمانان ناآگاه در طی دو قرن اخیر در جامعه ایران رخنه کرده است، «فرقه انحرافی بهائیت» است. این فرقه انحرافی که با شعار‌ها و ظاهر دینی سعی کرده خود را به جامعه ایرانی قالب کند به مدد روشنگری و راهنمائی‌های فقهای بزرگوار شیعه نتوانسته به موفقیت برسد و به عنوان «فرقه ضاله»، ننگ انحراف بر پیشانی آن خورده شده است.

صرف‌نظر از منشأ پیدایش بهائیت، اندک تأملی در عقاید این فرقه، بی‌پایه‌بودن آن را برملا می‌سازد، عقایدی که بسیاری از آن‌ها نه با عقل و نه با اعتقادات ضروری دین مبین اسلام سازگار است.

بهائیت فرقه‌ای است که توسط حسنعلی نوری معروف به بهاء الله به وجود آمده است. قبل از آن به وسیله علی محمد باب که به پیروی از اندیشه‌های شیخیه خود را رکن چهارم یا انسان کامل پنداشته بود، با بیت را به وجود آورده بود، وی در آغاز مدعی بود که باب امام زمان (عج) می‌باشد ولی در ‌‌نهایت ادعای الوهیت نموده و اعلام نمود که بعداً کسی را به عنوان «من یضحصر الله» خواهد فرستاد. بعد از اعلام علی محمد، حسینعلی نوری مدعی شد که او‌‌ همان کسی است که علی محمد باب وعده آمدن او را داده است. بعد از آن با ادعای نسخ دین اسلام، نغمة ایجاد دین تازه سرداد و به دین سازی روی آورد.

یکی از سخیف‌ترین و غیر معقول‌ترین اعتقادات بهائیت و بابیت اعتقاد به اله بودن باب و حسینعلی نوری است علی محمد باب ادعا کرده است که رفیع‌ترین مراتب حقیقت یعنی الوهیت در او حلول کرده آن هم حلولی مادی و جسمانی.

بهائیان مدعی الوهیت باب و بهاء و منکر خاتمیت نبی مکرم اسلام هستند و منکر احکام ضروری دین مثل نماز، و روزه و... بوده و آن‌ها را منسوخ می‌دانند. نه تنها منکر وجود حضرت بقیة الله الاعظم هستند بلکه دشمن او هستند. در نتیجه می‌توان گفت که علت نجاست آنان، کفر آنان می‌باشد و ادله‌ای که به نجاست کفار و مشرکین دلالت دارند، آن‌ها را نیز در بر می‌گیرند.

این در حالی است که تمام پست‌های کلیدی ایران قبل از انقلاب به دست این فرقه بود، و به نوعی شاه نوکر حلقه به گوش ان‌ها بود، پس ازین جهت بد‌ترین ضربه از انقلاب اسلامی را بهاییان خوردند، چون دستشان از منابع کشور کوتاه شد و از آنجا بود که اقداماتی را بر علیه انقلاب کلید زدند.

اقداماتی چون:

۱-ترویج بی‌بند وباری از سنین کم با تاسیس مهد کودک.

۲-پیاده روی الزامی زیبا‌ترین دختران بهایی با بد‌ترین حجاب ممکن در خیابان‌ها و مراسمات و محافل مذهبی، برای ترویج و عادی سازی بیحجابی.

۳-تأسیس شبکه من و تو برای القای حس عقب ماندگی به شیعیان ایران.

۴-همکاری گسترده با بی‌بی سی برای سم پاشی و شایعه پراکنی.

۵-شرکت گسترده در کودتای ٨٨ طبق دستورات رژیم اسرائیل.

۶-پهن دام برای جوانان با برگزاری پارتی‌های مختلط با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی.

۷-نفوذ در دستگاهای دولتی برای جاسوسی و خرابکاری و خیانت...

۸-تاسیس ارتش ٨۰۰۰ نفریِ سایبریِ فارسی زبانان اسرائیل!.

۹-ترویج فساد اخلاقی مثل همجنس بازی و تشویق جوانان به زنا در فضای مجازی با تأسیس کانال‌های مبتذل اخلاقی و منحرف سیاسی، مثل به سوی دموکراسی درتلگرام.

۱۰-فعالیت گسترده اقتصادی

بر همین اساس از منظر غالب مراجع تقلید شیعه، بهائیت فرقه‌ای فاسد، انحرافی و ساخته و مورد حمایت استعمار است که به سبب انحرافی و استعماری تلقی کردن بهائیت و نقش این فرقه در تضعیف اسلام و تشیع، هرگونه مراودهٔ اجتماعی و اقتصادی با بهائیان را حرام و غیرمجاز می‌دانند.

از آنجایی که اخیراً فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت دیداری داشته است، بر آن شدیم نظر مراجع عظام تقلید درباره معاشرت و نشست و برخاست با اعضای فرقه ضاله بهائیت را از منظر بگذرانیم.

مقام معظم رهبری

حکم ارتباط با فرقه ضاله بهائیت از منظر مقام معظم رهبری در قالب پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

۱. معاشرت و همنشینی و دست‌دادن دانش‏‌آموزان مسلمان با دانش‌آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از اینکه دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی، چه حکمی دارد؟

۲. رفتار استادان و مربیان با دانش‌‏آموزانی که بهایی بودن خود را آشکار می‌‏کنند و یا یقین داریم که بهایی هستند، چگونه باید باشد؟

۳. استفاده از وسایلی که همه دانش‌‏آموزان از آن‌ها استفاده می‌‏کنند مانند شیر آب آشامیدنی، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با اینکه علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمی دارد؟

پاسخ: همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آن‌ها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آن‌ها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‌‏آموزان بهایى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

*خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامی، بیان فرمایید.

همه مؤمنین باید با حیله‌‏‌ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

* گاهی بعضی از پیروان فرقه گمراه بهائیت برای ما غذا یا چیز دیگری می‌‏‌آورند، آیا استفاده از آن‌ها برای ما جایز است؟

از هرگونه معاشرت با این فرقه ضاله مضلّه، اجتناب نمایید.

*بهائیان بسیاری در اینجا کنار ما زندگی می‌‏‌کنند که رفت و آمد زیادی در خانه‏‌های ما دارند. عده‏‌ای می‌‏‌گویند که بهایی‌‏‌ها نجس هستند و عده‏‌ای هم آن‌ها را پاک می‌دانند. این گروه از بهایی‏‌ها اخلاق خوبی از خود آشکار می‌‏‌کنند، آیا آن‌ها نجس هستند یا پاک؟

آن‌ها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جداً از آن‌ها بپرهیزید.

*آیت‌الله نوری همدانی:

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه حکم پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست را نجس و ازدواج با افراد این فرقه منحرف را جایز نمی‌دانند.

*آیت‌الله مکارم شیرازی:

آیت‌الله مکارم شیرازی اعضای فرقه ضاله بهائیت را از زمره مسلمین خارج دانسته و هرگونه رابطه­‌ای با آن‌ها را حرام اعلام کردند و ارتباط با آن‌ها را مقید به مواردی دانستند که امید ارشاد و هدایت آن‌ها باشد.

*آیات تبریزی و سیستانی:

آیت‌الله تبریزی از دیگر مراجع شیعه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه معامله با بهائی­‌ها اگر از نظر اقتصادی موجب تقویت آن‌ها شود چه حکمی دارد، فرمودند: کسانی که با عواید خود به دشمنان اسلام و مسلمین کمک می‌کنند٬ تقویت و اعانت و تأیید آنان جایز نیست، همچنین آیت‌الله سیستانی نیز معامله با بهائی‌ها را جایز نشمردند.

*آیت‌الله صافی گلپایگانی:

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این سؤال که پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه‌اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است؟ فرمودند: نجس هستند و اجتناب از آن‌ها واجب است. والله العالم، همچنین ایشان فرمودند: فرقه بهائیت دینی ندارند و ضال و مضل هستند و کافر می‌­باشند و نجس هستند و ازدواج با آن‌ها حرام است و همچنین تبلیغ و ترویج آن‌ها حرام و جائز نیست، مؤمنین باید با شناخت کامل از عقائد حقه شیعه اثناعشری دفاع نموده و خودشان را از شر مکائد شیطانی و دشمنان محافظت نماید و مانع فعالیت و ترویج آنان شوند. والله العالم

ایشان در مورد جهاد با این فرقه انحرافی و نیز استفاده از جنگ نرم در مقابله با آن‌ها هم می‌­‌فرمایند: بر هر مؤمن متمکنی دفاع از امور اعتقادی از قبیل توحید و نبوت و امامت واجب است، ‌‌نهایت احکام جهادی که در فقه مطرح است متعلق به جهاد معهود است، هر گونه مقابله اعتقادی ولو با اینترنت و یا ماهواره و دیگر ابزار مرسوم فعلی جنگ نرم است و بر هر مؤمن متمکنی (علما) مقابله با آن‌ها و دفع شبهات آن‌ها واجب است و در بیان احکام این گونه جنگ‌ها موارد و مصادیق مختلف است. والله العالم

*مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی:

آیت‌الله فاضل لنکرانی در پاسخ به سؤالاتی درباره مسلمان یا کافر بودن بهائی‌­‌ها، سلام کردن و دست دادن به آن‌ها، خرید و فروش با آن‌ها و نیز سر سفره بهائی‌ها حاضر شدن و از غذای آن‌ها خوردن چنین فرمودند:

۱ـ بهائی‌ها مسلمان نمی‌باشند، بلکه کافر و نجسند.

۲ـ سلام ابتدایی به آن‌ها جایز نیست و در دست دادن با آن‌ها باید مراقب احکام نجس و پاکی باشید.

۳ـ فی حد نفسه با آن‌ها معامله کردن مانعی ندارد، مگر اینکه باعث ترویج مذهب باطل آن‌ها یا تضعیف مسلمانان باشد.

۴- غذای آن‌ها نجس است و خوردن آن حرام است.

*مرحوم آیت‌الله بهجت:

مرحوم آیت‌الله بهجت در مورد طهارت و یا نجاست پیروان فرقه ضاله بهائیت و نیز معاشرت و تماس با آن‌ها، حکم به نجاست آن‌ها کردند و فرمودند: از معاشرت و تماس با آن‌ها باید پرهیز و اجتناب کرد، همچنین در مورد معامله با بهائی­‌ها فرمودند: معامله با بهائی مطلقاً جایز نیست و تقویت آن‌ها حرام است.

ایشان ازدواج با افراد این فرقه را جایز ندانسته و در رابطه با حکم ازدواج و ادامه زندگی مشترک کسی که با یکی از اعضای این کیش باطل ازدواج کند هر چند فرد جاهلی بوده باشد فرموده­اند: عقد باطل است و باید جدا شوند و در صورت جهل باید عده وطی به شبهه نگه دارد.

۱۳۹۵/۲/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...