نسخه چاپی

كارتن خوابی میلیون‌ها پناهجو در سراسر جهان

سازمان‌ملل درباره خطر بی‌خانمان شدن و كارتن خوابی میلیون‌ها پناهجو در سراسر جهان به دلیل كمبود بودجه هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سازمان ملل متحد درباره خطر بی خانمان شدن و کارتن خوابی میلیون ها پناهجو در سراسر جهان به دلیل کمبود بودجه هشدار داد و از بخش خصوصی خواست برای حل این مشکل کمک کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، روز چهارشنبه در بیانیه ای از راه اندازی کمپینی جهانی به نام «هیچ کس بیرون نمی ماند» خبر داد و اعلام کرد برای تامین سرپناه مناسب برای پناهجویان حدود نیم میلیارد دلار نیاز است.

در این بیانیه آمده است، «تامین مالی و حمایت جهانی (از پناهجویان) افزایش عمده ای نیافته و میلیون ها نفر از مردم در حال فرار از رنج و عذاب و جنگ با بی خانمانی یا مسکن نامناسب در کشورهایی مانند لبنان، مکزیک و تانزانیا مواجه هستند.»

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تاکید کرد: «عواقب (زندگی) بدون یک مکان امن برای خوردن، خوابیدن، مطالعه، لوازم شخصی و حفظ حریم خصوصی می‌تواند برای سلامت و رفاه آنها (پناهجویان) عمیق باشد.»

درگیری ها به ویژه جنگ پنج ساله در سوریه باعث آوارگی بیش از 60 میلیون نفر شد که دامنه آن تا اروپا نیز گسترش یافت.

حدود 20 میلیون نفر از آنها مجبور به فرار کشورشان و عبور از مرزهای بین المللی شدند تا در دیگر کشورها به عنوان پناهجو مورد پذیرش قرار گیرند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، روز دوشنبه گفت بحران آوارگان در حال حاضر یک پدیدۀ جهانی است و صِرفِ دور کردن آن‎ها دردی را دوا نخواهد کرد.

وی افزود تنها چند کشور که عمدتاً به محل وقوع جنگ‌ها نزدیک هستند، بار میزبانی از صدها هزار پناهجو را به دوش می‌‎کشند و تنها هفت یا هشت کشور در تأمین 80 تا 90 درصدِ بودجۀ اسکان پناهجویان مشارکت دارند.

به گفتۀ این مقام سازمان ملل، سال گذشته کمتر از یک درصد از جمعیت پناهجویان در کشورهای مختلف اسکان یافته‌اند.


۱۳۹۵/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...