نسخه چاپی

رئیس‌جمهور كرواسی: ایران می‌تواند گلوگاه اقتصادی در منطقه باشد

گرابار گیتاروویچ در پایان گفت: فعالان اقتصادی این كشور آمادگی دارند تا روابط خود را به‌صورت طولانی‌مدت با ایران برقرار كنند.

رئیس‌جمهور کرواسی با ابراز تمایل برای همکاری اقتصادی کشورش با ایران گفت: می‌توانیم از طریق ایران به‌عنوان یک هاب سایر کشورهای خاورمیانه را پوشش دهیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کلین‌دا گرابار گیتاروویچ امروز در همایش تجاری ایران و کرواسی در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: دیدار با فعالین اقتصادی ایران می‌تواند فرصت‌های خوبی برای همکاری مشترک برای دو کشور فراهم کند و کرواسی خود را متعهد به تحکیم روابط با ایران می‌داند.

وی افزود: دو کشور می‌توانند ظرفیت‌های دوجانبه اقتصادی خود را به حداکثر برسانند و کشور ما در زمینه‌های مختلفی مانند حمل و نقل، دارو، کشتی‌سازی و زیرساخت‌های برق آمادگی همکاری است و به هرگونه چالش اقتصادی پاسخ می‌دهد.

گرابار گیتاروویچ با بیان "افتخار می‌کنم که به‌عنوان اولین رئیس جمهور زن اروپا در ایران حضور دارم" گفت: سفر من می‌تواند مشوقی برای زنان ایرانی و کروات باشد.

رئیس جمهور کرواسی در ادامه سخنان خود با قدردانی از میهمان‌نوازی ایرانی‌ها گفت: فرصتی که برای مذاکره دوجانبه به‌ویژه در مسائل اقتصادی برای دو کشور پیش آمده مناسب است که بنده از آن تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: پس از حذف تحریم‌ها علیه ایران فرصت مناسبی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و کرواسی فراهم شده است و چشم‌انداز مناسبی در این ارتباط پیش روی ما است.

* تشکیل کمیسیون مشترک ایران و کرواسی روابط تجاری دو کشور را افزایش می‌دهد

گرابار گیتاروویچ گفت: دو کشور باید برای افزایش روابط تجاری تلاش کنند زیرا سطح این روابط در حال حاضر مطلوب نیست و تشکیل کمیسیون مشترک بین ایران و کرواسی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

رئیس جمهور کرواسی اضافه کرد:امروز توافقنامه اقتصادی بین وزارتخانه‌های اقتصادی دو کشور امضا و قرار شد مذاکرات را در بخش‌های مختلف برای گسترش روابط دو کشور ادامه دهیم.

وی گفت: با تقویت روابط دوجانبه میان ایران و کرواسی نه‌تنها می‌توانیم روابط اقتصادی خود با ایران را در بخش اقتصادی گسترش دهیم بلکه می‌توانیم از طریق ایران به‌عنوان یک هاب سایر کشورهای خاورمیانه را پوشش دهیم.

۱۳۹۵/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...