نسخه چاپی

عربستان 80 درصد تأسیسات زیربنایی یمن را ویران كرده است

علمای یمن از مقاومت ملت یمن و كمیته‌های مردمی و ارتش قدردانی كردند و از همه خواستند كه ثابت‌قدم باشند و با تمام توان به یاری مبارزان در جبهه‌های مختلف بشتابند.

علمای یمن بار دیگر تأکید کردند که مبارزه با اشغالگران از طریق همه امکانات مشروع، واجب شرعی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علمای یمن بر مخالفت آشکار و قاطع خود با هرگونه حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور تأکید کردند.

علمای یمن امروز چهارشنبه طی یک نشست که با عنوان "مبارزه با اشغال اراضی یمن از سوی آمریکا وظیفه دینی است" برگزار شد، گفتند: مقابله با اشغالگران از طریق همه راهها و امکانات مشروع، واجب شرعی است.

در بیانیه پایانی نشست امروز علمای یمن آمده است که آمریکا و ابزارهای این کشور در منطقه، مسئول کامل همه مشکلات و مصیبت‌های تجاوز به یمن هستند.

علمای یمن در این بیانیه بر تحریم همکاری با کشورهای بیگانه از قبیل آمریکا و همپیمانان این کشور در منطقه تأکید کردند و هرگونه همکاری با این کشور را خیانت به خداوند و پیامبر و مؤمنان دانستند.

علمای یمن همچنین خواستار شدیدترین مجازات علیه کسانی شدند که به‌اشکال مختلف با آمریکا و همپیمانان آن همکاری می‌کنند.

علمای یمن در این بیانیه از همه نیروهای ملی و سیاسی این کشور خواستند که خلأ سیاسی را هرچه سریعتر پر کنند.

علمای یمن گفتند که مسأله محوری جهان عرب و امت اسلامی، آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین از چنگال صهیونیستها است. فتنه‌ها و توطئه‌ها و جنگهایی که در جهان عرب و اسلام رخ می‌دهد، فقط با هدف منصرف کردن مسلمانان از پرداختن به این قضیه صورت می‌گیرد.

علمای یمن همچنین از مقاومت ملت یمن و کمیته‌های مردمی و ارتش قدردانی کردند و از همه خواستند که ثابت‌قدم باشند و با تمام توان به یاری مبارزان در جبهه‌های مختلف بشتابند.

علمای یمن همچنین به کسانی که با قیمتها بازی می‌کنند و به احتکار کالا می‌پردازند هشدار دادند و از مسئولان ذی‌ربط خواستند که اقدامات بازدارنده لازم علیه مجرمان را انجام دهد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

۱۳۹۵/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...