نسخه چاپی

پوست موز به چه دردی می‌خورد؟

همه ما از خواص بی‌شمار موز آگاه هستیم، اما تعداد كمی از ما با خواص پوست آن آشنایی داریم. درست است كه پوست موز مستقیم راهی سطل زباله می‌شود، اما در كشورهایی مانند هند كارایی دیگری دارد.

به گزارش نما به نقل از فرادید: دهه‌ها است که در هند از پوست موز استفاده می‌شود. کار سختی نیست و فقط کافی است با یک قاشق بخش داخلی پوست موز را از آن جدا کنید. این بخش کارایی‌های زیادی دارد.

مسکن درد
پوست موز خاصیت آرام کردن درد را دارد. کافی است پوست موز را برداشته و بر روی بخشی از بدن که درد می‌کند، بکشید. در این صورت، شاهد تسکین نسبی درد آن خواهید بود.

آکنه و چروک
موز برای پوست بدن هم خوب است، چرا که آن را مرطوب می‌کند. علاوه بر این مسئله، پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد پیری است که می‌تواند باعث قوت بخشیدن به پوست بدن شما شود. از این رو، شما می‌توانید پوست موز را روی بخش آسیب دیده پوست بمالانید و اجازه دهید تا یک ساعت کار خودش را انجام دهد.

سفید کردن دندان
یکی دیگر از خواص پوست موز سفید کردن دندان است. برای این کار کافی است پوست موز را به طور منظم به مدت 15 روز روی دندان‌هایتان بمالید تا از سفیدی آن شگفت زده شوید.

زگیل و پسوریازیس
پوست موز می‌تواند به شما در برداشتن زگیل‌های پوستی کمک کند و مانع از ظهور مجدد آن‌ها شود. یکی دیگر از کاربردهای پوست موز، استفاده آن در درمان پسوریازیس یا صدفک است.

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...