نسخه چاپی

آمریكا پول نقض حقوق بشر را در مصر می پردازد!

گزارش های رسمی در آمریكا حاكیست كه كاخ سفید با نادیده گرفتن نقض حقوق مردم مصر همچنان به حمایت مالی از قاهره می پردازد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مجله فوربز به نقل از دفتر محاسبات آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن با نادیده گرفتن موضوع نقض حقوق مردم مصر، بین سالهای 2011 و 2015 حدود 6 میلیارد و 500 میلیون دلار به دولت قاهره اعطا کرد که این کار با توجه به نقض حقوق بشر در مصر مغایر با قوانین آمریکاست.

روزنامه رأی الیوم امروز پنجشنبه در سایت اینترنتی خود به نقل از گزارش دفتر محاسبات آمریکا نوشت : قوانین آمریکا اعطای کمک مالی به کشورهائی که حقوق مردمش نقض و پایمال می شود ، ممنوع کرده است؛ ولی مقام های واشنگتن برخلاف قوانین مذکور رفتار می کنند و برخورد غیرقانونی وزارت کشور مصر با مردم را نادیده می گیرند.

دفتر محاسبات آمریکا در گزارش 77 صفحه ای خود نوشته است: آمریکا چشم خود را به روی برخورد غیرقانونی نظام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با معترضان بی دفاع و فعالان حقوقی همچنین شکنجه و قتل افراد خصوصاً دانشجوی ایتالیائی جولیو رجینی در مراکز پلیسی بسته است. قانون حمایت های مالی آمریکا که معروف به قانون " لیهی " است ، اعطای کمک به هرکسی که دارای جُرم نقض حقوق دیگران باشد ، ممنوع کرده است. بررسی مدارک سفارت آمریکا در قاهره نیز نشان می دهد که وزارت کشور مصر و پلیس قاهره جزء نهادهایِ دریافت کنندۀ کمک های مالی دولت واشنگتن بوده اند.

وزارت کشور نظام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر از تجهیزات ضد شورش که از آمریکا دریافت کرده است ، برای سرکوب تظاهرات کنندگان بی دفاع استفاده می کند و دولت قاهره از ارائه هر گونه جوابی به سؤالات مربوط به منبع و منشأ تجهیزات ضد شورش وزارت کشور امتناع می کند.

دفتر محاسبات آمریکا در پایان گزارش خود می نویسد: هم وزارت دفاع و هم وزارت امورخارجه آمریکا به وظایف خود درخصوص نقض حقوق بشر عمل نمی کنند.

سفارت آمریکا در قاهره نیز گزارشی درباره نهادهایِ ناقض حقوق بشر در مصر تهیه نمی کند.
گویا سفارت آمریکا در قاهره نمی خواهد گزارشی درباره نقض حقوق بشر در مصر تهیه کند یا اینکه چنین گزارش های مهمی را امحاء می کند.

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...