نسخه چاپی

وزیر كشور: دشمنان به ایران كینه فراوان دارند

وزیر كشور گفت: دشمن اگر فرصت كند به دنبال تهدید و فشار است بنابراین ما باید آماده باشیم تا با مقاومت و استقامت حول محور رهبری عزیز و با عنایت الهی هر روز بیشتر از قبل كشور را تقویت كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: واقعاً باید خدا را شکر کنیم که در کشور در شرایط خوب و مطلوبی است؛ چرا که وقتی به پشت سر نگاه می‌کنیم با 37 سال فراز و فرود مختلف مواجه بودیم اما در عین حال وقتی در افق مسیر تعیین شده امام خمینی (ره) نگاه می‌کنیم همچنان عزم و اراده مصمم در دل‌ها و حتی کشورهای اسلامی وجود دارد.

وی افزود: کشورهای اسلامی واقعاً مجذوب انقلاب اسلامی شده‌اند به طوری که در تأثیر ما در حوزه سیاسی و امنیتی بسیار بالا است و همین بس که دشمن حقانیت ما در مسائل مهم می‌پذیرد و گردن می‌نهد که این نشان از هیبت، قدرت و موقعیت نظام اسلامی دارد.

وزیر کشور بیان کرد: در داخل کشور نیز امید، حرکت و امنیت توأم با اعتقاد قلبی به راه امام و ولایت همه از توفیقات است.

رحمانی‌فضلی گفت: وقتی در نگاه کلی به منطقه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کشور جمهوری اسلامی ایران همانند یک گلستانی است و مردم ما ابراهیم‌وار درون آن در آرامش هستند درحالی‌که اطراف آن در وحشت، خون و فقر، یاس و نامیدی هستند؛ خدا لعنت کند کسانی را که این شرایط را برای دنیای اسلام ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: این‌همه اختلاف فرقه انحرافی را دلار‌های مرتجعین و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و توطئه و نیرنگ زورگویان بر سر اسلام آورده‌اند و دل هر انسانی را به درد آورده است.

وزیر کشور عنوان کرد: انفاق، اختلاف، فرقه انحرافی، سلاح آمریکایی، دلارهای مرتجعین، توطئه رژیم صهیونیستی و توطئه همه زورمداران بلایی سر اسلام آورده که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی مرجع امید منطقه را ایران اسلامی دانست و بیان کرد:‌ اگر همت غیورمردان ایران نبود که به ندای هل من ناصر ینصرنی دنیای اسلام پاسخ بدهد و جان خود را دوباره در طبق اخلاص برای آرمان های مردم مسلمان منطقه بگذارد الآن وضع عراق، سوریه، لبنان و یمن چه بود؟

رحمانی فضلی اظهارداشت: خوش‌باورانه است اگر فکر کنیم یک عده به‌عنوان فرقه‌های انحرافی و بانام‌های مختلف خودش جوش دورهم جمع شده و مقداری سلاح تهیه‌کرده‌اند و بعد علیه دولت‌های مستقر شوریده‌اند و بعد تأسیس دولت کنند.

وی افزود: به‌طور حتم استکبار، صهیونیست و ارتجاع و حرکت‌های آن‌ها برای گروه‌های انحرافی مهیا و فراهم است بنابراین همه این‌ها نقطه ثقل توجه به انقلاب اسلامی ایران است چراکه در صحبت‌ها، اسناد و مدارک و اعتراف افرادی که در اختیار ما قرار می‌گیرند همه کاملاً مشخص است.

وزیر کشور عنوان کرد: دشمنان به ایران کینه فراوان دارند و کشور را مرکز تلالو، درخشش، پویایی و حرکت دنیای اسلام می‌دانند و می‌خواهند این منشأ حرکت را از کار بیندازند اما به لطف خدا ما مصمم هستیم.

وی بیان کرد: اینکه استکبار زانو میزند و حقانیت را می‌پذیرد فکر می‌کنید برای آن‌ها خیلی ساده است که بیایند به ما اجازه دهند در انرژی هسته‌ای فعالیت داشته باشیم و بعد از سال‌ها تهدید و تحریم اکنون تحریم‌ها را بردارند بنابراین این‌گونه نیست و اگر هرکس فکر کند استکبار سر عقل آمد، دلش به رحم آمده و یا نیت خیرخواهانه دارد به‌طور حتم خوش‌باور و سطحی‌نگر است.

رحمانی فضلی تصریح کرد:‌ دشمن اگر فرصت کند به دنبال اعمال فشار است بنابراین ما باید آماده‌باشیم تا با مقاومت و استقامت حول محور رهبری عزیز و با عنایت الهی هرروز بیشتر از قبل کشور را تقویت کنیم چون اگر این‌چنین نکنیم مورد نفرین و لعن آیندگان خواهیم بود.

وی به وضعیت کشور سوریه اشاره کرد و گفت: آثار مدنیت در این کشور کلاً محو شده و همه جا پر از تخریب و انفجار است و دشمن در گوشه‌ گوشه این کشور لانه کرده و در عراق و افغانستان نیز وضعیت همین‌گونه است و چه زمانی این مشکلات برطرف می‌شود فقط خدا می‌داند. پس باید قدر امنیت موجود در ایران و قدر این رهبر و خدمتگزاران ملت را بدانیم.

وزیر کشور اظهار داشت: گاهی اوقات مسائل و اختلافات سیاسی چنان در افکار عمومی جولان پیدا می‌کند که گویی مشکل جدی وجود دارد و مردم شاید احساس ناامیدی کنند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: همین کشورهایی که امروز مدعی رهبری در منطقه را دارند تمام ذخایر خود را استفاده می‌کنند ولی ما تجربه بزرگی در اداره کشور در بحران‌های مختلف داریم و مردم ما آمادگی مقابله با هر نوع بحران بزرگ را دارند و یقیناً شرایط کنونی را نیز پشت سر می‌گذارند.

وی تصریح کرد: زمانی که نفت بالاترین قیمت را داشت نتوانستیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و این نشان از کارکرد نامتناسب و برنامه‌ریزی اشتباه بوده است؛ بنابراین اقتصاد ما باید بر طبق استفاده از ظرفیت‌های داخلی و داشته‌های مردم باشد و باید به فرموده مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم تا با تکیه بر عدالت همه مردم از آثار این اقتصاد بهره ببرند.

وزیر کشور عنوان کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم عدم توازن وحشتناکی در کشور وجود دارد و این به خاطر برنامه‌ریزی‌های نامناسب است و می‌بینیم که مناطقی مانند سیستان و لرستان محروم هستند و مناطقی مانند تهران فاصله زیادی با آنان دارند.

رحمانی‌فضلی گفت: مقام معظم رهبری امروز انگشت تدبیر خود را بر موضعی گرفته است که می‌تواند عدالت را بر جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره محقق کند و این موضوع مهم از نظر عقلی و فکری، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی قابل توجیه است و هیچ عقلی و علمی این تجربه را رد نمی‌کند و بالاتر از همه اینها اجرای اقتصاد مقاومتی برای ما تکلیف است چرا که رهبر ما آن را تکلیف قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: دنیا در حال افزایش قدرت و سرعت تغییرات است و تکنولوژی، علم، صنایع و تولیدات با سرعت بسیار شگفت‌انگیزی جلو می‌رود و اگر ما نتوانیم با این سرعت هماهنگ شویم دچار مشکل می‌شویم لذا دولت مصمم به اجرای این برنامه‌هاست.

وزیر کشور بیان کرد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی ابتدا باید رویکرها، نگرش‌ها و ساختارها در حوزه‌های مختلف را تغییر دهیم و این کار آسانی نیست و زمان می‌برد ولی شدنی است و ما می‌توانیم این موضوع را به لطف خدا محقق کنیم.

رحمانی‌فضلی به انتخاب 3 استان کشور برای انجام الگوی اقتصاد مقاومتی در آنها اشاره کرد و افزود: استان لرستان یکی از این 3 استان است که دلایل مختلفی برای انتخاب آن وجود دارد که از جمله ظرفیت‌های بالا، مسئولان خوب و مردمان خوب در این استان از دلایل انتخاب آن هستند.

وی اظهار داشت: ما مباحث اقتصادی را در این 3 استان پیگیری می‌کنیم و ضمن شناسایی نقاط ضعف و سعی در برطرف کردن آنها نقاط قوت را نیز مشخص کرده و آنها را در دیگر استان‌ها تسریع می‌دهیم بنابراین شما مسئولان در لرستان موتور محرکه هستید و یقیناً این موضوع در لرستان محقق شود یک حرکت اقتصادی بزرگ صورت می‌گیرد که شما پیشتاز آن هستید و این موضوع در تاریخ ثبت می‌شود.

رحمانی‌فضلی گفت: ضعف‌های استان لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت مطرح می‌شود و ما سعی می‌کنیم آنها را برطرف کنیم ولی موضوع اصلی این است که باید نگرش‌ها نسبت به این موضوع تغییر یابد و باید نگرش و انگیزه بالا در مردم ایجاد کنیم و همه باید ابعاد ایجابی پای کار باشند و باید شرایطی را مهیا کنیم که انگیزه ترغیب شود که در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما فقط مشکل مالی نیست و می‌بینیم که سالانه هزار میلیارد تومان در لرستان یارانه داده می‌شود و حدود 350 میلیارد تومان نیز اعتبار سالانه این استان است ولی مشکلات برطرف نشده لذا باید بستری را ایجاد کنیم که همه جای کشور و حتی در کل دنیا بدانند که لرستان یک قطب مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

وزیر کشور بیان کرد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید مشکل بروکراسی در استان لرستان حل شود و من از استاندار می‌خواهم به گونه‌ای عمل کند که ظرف یک ماه همه مجوزهای تولید در استان لرستان داده شود و سرمایه‌گذار برای انجام کار در لرستان دغدغه‌ای نداشته باشد و از این اداره به آن اداره فرستاده نشود و استاندار باید این قول را بدهد.

رحمانی‌فضلی عنون کرد: شما مسئولان لرستانی باید تبلیغات وسیعی در همه ایران انجام دهید که لرستان آماده سرمایه‌گذاری است و فقط نباید به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باشیم هرچند سرمایه‌گذاری بزرگ را رد نمی‌کنیم ولی در کنار آن باید سرمایه‌گذاری‌های خُرد و اشتغال‌های کوچک نیز مورد توجه قرار گرفته شود.

وی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را امری بسیار مهم دانست و افزود: روزی ایشان تهاجم فرهنگی را مطرح کردند ولی به آن توجه نکردیم و آثار آن را امروز می‌بینیم و اگر امروز نیز اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم به گرد پای توسعه جهان نمی‌رسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در این مقطع تاریخی همه باید به اجرای اقتصاد مقاومتی ایمان و اعتقاد داشته باشیم چرا که همه ما در مقابل بیکاری‌ها، خودکشی‌ها و فقر موجود مسئول هستیم و همه باید در قیامت پاسخگو باشیم لذا روحانیت می‌تواند در ایجاد امید و انگیزه در جامعه نقش مهمی داشته باشد و هیچ مسجدی نباید این موضوع را کنار بگذارد.

رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد: از این پس ماهی یکبار به استان لرستان سفر می‌کنم تا موضوع اجرای اقتصاد مقاومتی را در این استان بررسی کنم و هر دفعه یک مسئله حل می‌شود و من ماهانه این مسیر را پیگیری می‌کنم ضمن اینکه در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به بحث اشتغال‌های روستایی خواهیم پرداخت.

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...