نسخه چاپی

انتقاد آیت‌الله مكارم از ارگانهای غیراسلامی

عکس خبري -انتقاد آيت‌الله مکارم از ارگانهاي غيراسلامي

آیت الله مكارم گفت: متأسفانه با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلاب هنوز در برخی دستگاه‌ها نفوذ نیافته و به صورت روبنایی است.


به گزارش نما به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، شب گذشته در مراسم احیای شب قدر که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، به وصایای حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کردند و گفتند:‌ از جمله وصایای امیر مؤمنان که در نامه 23 نهج‌البلاغه آمده است،‌ توحید و شکستن بت‌های درونی و بیرونی انسان است.

ایشان افزودند: ‌حضرت علی(ع) دراین وصیت خود،‌ ضایع نکردن آیین پیامبر اسلام(ص) را نیز به مسلمانان توصیه می‌کنند که باید حق آن ادا شود.

ایشان با بیان این که اگر به این دو وصیت حضرت علی(ع) عمل شود، مشکلات ما، جامعه و همه مسلمانان حل می‌شود، ادامه دادند: بر اساس این وصیت امیر مؤمنان(ع)،‌ اگر مردم این دو چراغ توحید و سنت پیامبر(ص) را حفظ کنند و نگذارند خاموش شود، دیگر مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت؛ اگر با مشکل روبرو شدیم، یا توحید ما به شرکت آلوده شده، یا پشت به سنت پیامبر(ص) کرده‌ایم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که توحید، نخستین دعوت پیامبران الهی(علیهم‌السلام) بوده است،‌ ادامه دادند: البته شرک تنها بت پرستی و سجده در برابر آنها نیست، بلکه دارای شاخه‌های مختلفی است؛ به گونه‌ای که بر اساس آیه 106 سوره مبارکه یوسف،‌ اکثر مردم که به خداوند ایمان دارند، گرفتار نوعی شرک هستند.

ایشان افزودند: موحد کامل کسی است که همه امور را در اراده خداوند بداند؛ نه این که رباخواری یا چاپلوسی انجام دهد، به این بهانه که اگر این کارها را انجام ندهد، بدبخت می‌شود؛ ، برخی هوای نفسشان،‌ مقام، ثروت و دیگر امیال نفسانی را به عنوان بت انتخاب کرده و قلب خود را تبدیل به بت‌خانه‌ای می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که انسان باید بداند، همه امور در دست خداست، به گونه‌ای که سخت‌ترین مشکلات را با ساده‌ترین ابزار برطرف می‌کند، گفتند: خداوند پیامبر اسلام(ص) را با تارهای عنکبوت و لشکر ابرهه را با پرنده‌هایی کوچک و ریگ‌هایی ریز حفظ می‌کند، در چنین شرایطی، چگونه می‌توان تمامی امور را از خدا ندانست.

ایشان افزودند: خداوند در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی، با ساده‌ترین ابزار ابرقدرت‌ها را در هم کوبید که از جمله آن، نابودی نقشه شوم آمریکا در صحرای طبس و نابودی آنها با طوفان شن، نمونه‌ای کوچک از قدرت خداوند است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با تأکید بر این که باید در این شب‌های قدر، بت شکن شویم و تمامی بت‌های درونی و بیرونی را نابود کنیم، تصریح کردند: ما باید انقلابمان را نیز از آلودگی به شرکت پاک کنیم؛ متأسفانه با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلاب هنوز در برخی دستگاه‌ها به صورت روبنایی است.

انتقاد از بی توجهی به احکام اسلامی

ایشان افزودند: بانکداری ما اسلامی است، ولی در باطن آن، هنوز رباخواری بسیار گسترده‌ای است؛ بارها آمده‌اند و به ما گفته‌اند که مسئول بانک به ما گفته: فاکتوری قلابی بیاور، پول را به تو می‌دهم و سود آن را می‌گیریم عقود شرعیه نیز مهم نیست، مهم سودی است که به ما می‌دهی؛ این ربا می‌دهد آن نیز ربا می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزودند: در دانشگاه‌ها نیز با وجود دانشجویان و اساتید فراوان مؤمن و متعهد، ولی محتوای درس‌ها و برنامه‌ها، به ویژه در علوم اسلامی، هنوز همان باطل غربی و مادی حفظ شده است.

معظم‌له با انتقاد از وضعیت حجاب جامعه، اظهار داشتند: آهسته آهسته این منطق ایجاد شده است از سوی کسانی که ادعای دین دارند، می‌گویند چه کسی گفته که حجاب اجباری باشد؟ باید آزاد باشد؛ در حالی که الزام الهی است. در غیر این صورت، چرا مسائلی چون مواد مخدر، مقررات راهنمایی، رباخواری باید الزام داشته باشد؟ تنها مسئله حجاب در این میان مظلوم واقع شده است؟

ایشان با بیان این که اگر درباره ربا دو یا سه آیه در قرآن وجود داشته باشد، درباره حجاب، چندین آیه وجود دارد، گفتند:‌ مگر می‌شود قانون اختیاری باشد که هرکه می‌خواهد عمل کند، هرکه نمی‌خواهد عمل نکند؛ در این صورت دادگستری‌ها برای چه است؛ چه منطق‌های پوشالی پیدا می‌شود، چون انقلاب در عمق برخی تشکیلات نفوذ کامل ندارد.

دولتمردان برای نفوذ اسلام در دستگاه ها تلاش کنند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با تأکید بر این که دولت‌مردان و دلسوزان انقلاب باید تلاش کنند تا انقلاب و حقیقت اسلام ‌در تمام نهاد‌ها و ارگان‌‌ها نفوذ عمقی داشته باشد، افزودند:‌ اگر این نفوذ عمقی باشد، سر از اختلاس‌های سه هزار میلیاردتومانی در نمی‌آورد!

۱۳۹۱/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...