نسخه چاپی

زنان مسلمان برای نجات زنان جهان قیام كنند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: ظلمی كه امروزه در حق زنان جهان می‌شود بی‌سابقه است و بی بند و باری و نگاه ابزارانه به زنان می طلبد كه زنان مسلمان برای نجات زنان جهان قیام كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، مینو اصلانی در نشست تخصصی سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: زنانی که در قرآن معرفی شدند زنان تاثیرگذار و تاریخ سازی هستند که امروز ما به تاسی از آنها، باید در کشورهای خودمان و همچنین در جهان اسلام اقدامات بسیار اثرگذار و مهمی را انجام دهیم.

وی با اشاره به زن فرعون که در قرآن از وی یاد شده است، گفت: آسیه کسی است که به تنهایی در سرزمین کفرآمیز قیام کرده و وحدانیت خدا را در آنجا ترویج می‌کند، همچنین زنان دیگری مانند مادر و خواهر حضرت موسی(ع) که در برنامه ریزی دقیق و فرایند پیچیده‌ای پیامبر الهی را حمایت می‌کنند و باعث محفوظ ماندن وی از توطئه‌ها می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به دختران شعیب به عنوان نمونه‌هایی از افراد فعال اقتصادی که منشاء حرکت عفیفانه در جامعه بودند، گفت: به نظر می‌رسد تمام این افراد که در قرآن از آنان یاد شده است، نمونه‌ها و الگوهای بسیار بی‌نظری هستند که امروز با الگوگیری از آنان در جامعه خود می‌توانیم برای معرفی اسلام و قرآن عزیز در سطحی گسترده تر از جغرافیای محل زنده خود اقدام کنیم.

وی افزود: زنان مسلمان امروز وظیفه نجات زنان همه عالم را دارند زیرا ظلمی که امروزه در حق زنان جهان می‌شود، در نوع خود بی سابقه است و بی بند و باری و نگاه ابزارانه به زنان می طلبد که زنان مسلمان برای نجات تمام زنان جهان قیام کنند.

اصلانی در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید در ایران گفت: ولی امر مسلمین در آن پیام فرمودند نه زن شرقی که بدون هیچ اثری در طول تاریخ است و نه زن غربی که نگاه ابزارانه به زن را ترویج می‌دهد الگوی مناسبی برای زنان جهان است، بلکه الگوی رهایی بخش که می‌تواند جهان را نجات دهد، الگوی سوم زنان یعنی زن مسلمان محجبه و عفیف است که همه ما باید برای شناساندن چنین الگویی در جهان اقدام کنیم.

۱۳۹۵/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...