نسخه چاپی

درخواست العبادی از تمام طیف‌های جامعه عراق:

در مقابله با آشوب‌گران، هشیار و محتاط باشید!

نخست‌وزیر عراق در واكنش به حمله معترضان به منطقه امنیتی «خضراء» در پایتخت، اظهار داشت، ایجاد اغتشاش و هرج و مرج به سود ملت و كشور نیست و باید تلاش‌های خود را برای كنار گذاشتن اختلافات سیاسی متمركز كنیم.

به گزارش نما به نقل از «السومریه‌ نیوز»، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای خطاب به شهروندان عراقی گفت: «دستاوردها و اقداماتی که در میدان رویارویی و نیز پیشرفت‌هایی که در عرصه اقتصادی حاصل شده، مورد تقدیر و احترام شهروندان و جهان از عراق و عراقی‌هایی شده است که شاهد سیر دولت در مسیر درست هستند.»

العبادی افزود: «دولت نهایت تلاش خود را برای عبور از چالش‌های دشوار و انجام اصلاحات فراگیر انجام خواهد داد.»

وی از تمام طیف‌های جامعه عراق خواست در مقابله با کسانی که تلاش می‌کنند با ایجاد آشوب به اهداف‌شان دست یابند، هشیار و محتاط باشند.

نخست‌وزیر عراق افزود: «من از شهروندان و نیروهای سیاسی ملی می‌خواهم در برابر توطئه‌گران حزب بعث که با گروه تروریستی داعش و آشوب‌گران و همچنین با کسانی‌که با اقدامات تروریستی در شهرهای برای ایجاد فتنه بین ملت، دولت و نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند، هم‌پیمان شده‌اند، یکدیگر را حمایت و پشتیبانی کنند.»



العبادی خاطرنشان کرد: «هرج و مرج و اغتشاش به نفع دولت و کشور نست. باید تلاش‌ها را برای حمایت از جنگجویان قهرمان‌مان برای محقق ساختن پیروزی نهایی و نیز کنار گذاشتن اختلافات سیاسی متمرکز کنیم.»



وی تأکید کرد: «به همگان می‌گویم که ما از همان ابتدا از درخواست‌های تظاهرات کنندگان مسالمت‌آمیز و از نیروهای امنیتی‌مان که نهایت خویشتنداری و احترام را به خرج دادند، حمایت می‌کنیم.»



براین اساس، تظاهرات کنندگان، روز جمعه وارد منطقه امنیتی «خضراء» (سبز) و ساختمان مجلس نمایندگان شدند و چندین ساعت این مناطق را اشغال کردند. در مقابل، نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی اتخاذ و برای چند ساعت در پایتخت منع رفت و امد اعلام کردند.



لغو منع رفت و آمد در بغداد

از سوی دیگر، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جمعه شب دستور لغو منع رفت و آمد در بغداد، پایتخت این کشور را صادر کرد.



براین اساس، حیدر العبادی این دستور را ساعاتی پس از آن صادر کرد که فرماندهی عملیات بغداد به دنبال حمله معترضان هوادار «مقتدی صدر» رئیس جریان «صدر» به منطقه خضراء، در تمام نقاط بغداد تا اطلاع ثانوی منع رفت و آمد اعلام کرده بود.



واکنش رهبر جریان صدر

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق، روز جمعه در بیانیه‌ای سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی در بغداد را محکوم و دولت را به «کشتار» تظاهرات کنندگان متهم کرد. وی معترضان را انقلابیون توصیف کرد.

۱۳۹۵/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...