نسخه چاپی

تلسكوپ هابل تصویری فوق العاده واضح و زیبا از مریخ گرفته است

هرچند گذشته مریخ با وجود سونامی های شدید، بادهای خورشیدی و هجوم ربات ها زیاد جذاب به نظر نمی رسد، اما تصویر جدیدی كه توسط تلسكوپ هابل ناسا از سیاره سرخ گرفته شده، زیبایی فوق العاده آن را به خوبی نشان می دهد. در ادامه با تك شات همراه باشید.

به گزارش نما در ماه جاری، مریخ به نزدیک ترین فاصله اش از زمین در دهه اخیر رسیده است و در روز 12 ماه می 2016، تلسکوپ هابل از این موقعیت نهایت استفاده را برد تا تصویری دیدنی را از فاصله 50 میلیون مایلی به ثبت برساند.

این عکس، جزییات را با رنگی طبیعی و بسیار واضح نشان می دهد. اگر شما هم دستی در عکاسی داشته باشید، حتماً می دانید که بهترین روش برای روشن کردن عکس این است که طوری بایستید که خورشید پشت شما قرار گرفته باشد. در ماه جاری، سیاره مریخ با پدیده ای به نام مقابله سیاره‌ای مواجه می شود. این اتفاق قرار است در روز 22 می رخ دهد و در نتیجه آن خورشید و مریخ دقیقاً در جهت مخالف زمین قرار خواهند گرفت. از آنجایی که تلسکوپ هابل اساساً بر روی زمین قرار دارد، در واقع این عکاس فضایی در حالتی قرار می گیرد که خورشید دقیقاً پشت و مریخ رو به روی آن خواهد بود. بدین ترتیب همه چیز مهیاست تا عکسی بسیار واضح و روشن از سیاره سرخ به ثبت برسد.

مناطق مختلف مریخ

اگر با دقت به تصویر بالا نگاه کنید، با منطقه ای نارنجی رنگ و بزرگ در سطح مریخ مواجه می شوید که Arabia Terra نامیده شده و وسعتی معادل 2800 مایل از این سیاره را در اختیار گرفته است. دانشمندان معتقدند که این بخش یکی از قدیمی ترین نقاط در مریخ محسوب می شود، چرا که پر از گودال است.



بهتر است بدانید که در روز 30 می 2016، که 8 روز پس از پدیده مقابله سیاره‌ای است، مریخ در فاصله 46.9 میلیون مایلی از زمین قرار خواهد گرفت که نزدیک ترین فاصله بین این دو سیاره در 11 سال گذشته خواهد بود.

۱۳۹۵/۳/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...