نسخه چاپی

مبارزه برای روشنگری

عکس خبري -مبارزه براي روشنگري

دشمنان اسلام تضعیف و نابودی اسلام و كشورهای اسلامی را در دستور كار خود قرار داده‌اند و با اقدامات مختلف خود وضعیت جهان اسلام را به وضعیتی تبدیل كرده‌اند كه عملاً اهداف آنها از سوی عوامل خودی پیگیری می‌شود

رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در دیدار قاریان و حافظان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به شرایط جهان اسلام، تبیین را فریضه‌ای اساسی دانستند و فرمودند: متأسفانه برخی دولت‌های اسلامی به ملت‌های‌شان خیانت می‌کنند، زمینه نفوذ آمریکا را فراهم کرده و با طاغوت اعظم که آمریکاست، همکاری می‌کنند. آنچه وظیفه مهم همه امت اسلام است، مبارزه برای روشنگری است. این روشنگری جهاد است. ایشان در ادامه فرمودند: دشمنان اسلام تضعیف و نابودی اسلام و کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با اقدامات مختلف خود وضعیت جهان اسلام را به وضعیتی تبدیل کرده‌اند که عملاً اهداف آنها از سوی عوامل خودی پیگیری می‌شود.
بر اساس این، تبیین و روشنگری به منزله یک فریضه مطرح می‌شود. به بیان دیگر، آنچه اکنون در جهان اسلام در حال وقوع است، جنگ درون‌تمدنی و برادرکشی است که بی‌شک در راستای تأمین منافع بیگانگان و مستکبران قرار دارد. در واقع، عناصر سلفی تکفیری که اکنون در منطقه مشغول برادرکشی هستند، با این دستاویز نظری که مبارزه با دشمن نزدیک، به ویژه پیروان سایر فرقه‌ها و به طور کلی تمامی افراد غیرهمراه اولویت و ارجحیت دارد، در عمل به غفلت از دشمنان اصلی جهان اسلام، یعنی رژیم صهیونیستی و سایر استعمارگران، به ویژه طاغوت اعظم روی آورده‌اند.
بنابراین ظرفیت‌های جهان اسلام به جای آنکه در مقابل دشمنان اصلی اسلام بسیج شود، صرف جنگ درون‌تمدنی و تضعیف جهان اسلام می‌شود. از این رو بر اساس فریضه تبیین و روشنگری، باید عاملان این وضعیت در جهان اسلام، یعنی تکفیری‌ها متوجه باشند که اقدامات آنها تضعیف و نابودی سرمایه‌های جهان اسلام را در پی دارد. افزون بر این، اقدامات خشونت‌بار و غیرانسانی تکفیری‌ها در به خاک و خون کشیدن بیگناهان، هم تضعیف جهان اسلام را در پی دارد و هم با ارائه تصویر نادرست و خشن از اسلام، دستمایه‌ای برای تشدید اسلام‌هراسی است.
از این رو تبیین لازم است تا ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام در راستای مبارزه با دشمنان اصلی به‌کار گرفته شود.

۱۳۹۵/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...