نسخه چاپی

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خبر داد

كاهش 7 درصدی جرائم كیفری در كهگیلویه و بویراحمد

كرمی گفت: آمار پرونده‌های وارده به دادسراهای عمومی و انقلاب یاسوج در سال گذشته، نسبت به سال 93، سه هزار پرونده كمتر شده و این نشان از كاهش 7 درصدی جرائم كیفری در استان كهگیلویه و بویراحمد دارد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل این استان گفت: بیکاری پای ثابت همه جرایم و آسیب هاست و این در حالی است که مسئول اصلی بیکاری در استان نهادهای اجرایی است.

وی گفت: با وجودی که نهادهای اجرایی تلاش می کنند تا در این موضوع گام بردارند اما مسئولیت اصلی را بایستی به عهده بگیرند و به عنوان مدعی العموم از دستگاههای اجرایی استان می خواهم که فکری به حال وضعیت وخیم بیکاری در استان کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، پزشکی قانونی و صدا وسیما بیشترین همکاری را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با دادگستری داشته اند.

در ادامه الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار پرونده های وارده به دادسراهای عمومی و انقلاب در سال گذشته نسبت به سال 93 ، سه هزار پرونده کمتر شده و این نشان از کاهش 7 درصدی جرایم کیفری در استان را دارد.

وی گفت: ضرب و جرح عمدی همچنان جرم اول استان است؛ اما رشد یک درصدی داشته با این حال دومین جرم «توهین به اشخاص» رشد 14 درصدی را در استان به خود اختصاص داد.

الماسی با ارائه آماری از وضعیت جرایم در این استان اظهار کرد: مزاحمت تلفنی هشتمین جرم در استان کاهش 27 درصدی و حمل مواد مخدر کاهش 15درصدی داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طلاق طوافقی 7 درصد، مطالبه نفقه 12 درصد و طلاق به درخواست زوجه رشد 31درصدی در استان داشته است.

۱۳۹۵/۳/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...