نسخه چاپی

حمله بازیكن ازبك سپاهان به باقریان

فوزیل موسایف بازیكن ازبكستانی تیم فوتبال سپاهان هنگام ترك این باشگاه از عملكرد مدیران سپاهان به شدت گلایه‌مند بود و با چشمانی اشكبار از مشكلاتش گفت.

به گزارش نما به نقل از مشرق، روزی که پای برگه قرارداد با سپاهان را امضا کرد، شاید به او گفته بودند به حرفه‌ای‌ترین باشگاه ایرانی ملحق می‌شود؛ باشگاهی که در ثبات، موفقیت و نظم و انضباط و دیسیپلین سرآمد باشگاه‌های ایران است.

شاید شنیده بود که در سپاهان می‌تواند بدون دغدغه مالی و فکری، به فوتبال خود ادامه دهد و حتی قهرمانی آسیا را هم تجربه کند. با ذوق و شوق آمد اما شبی که می‌رفت، چشمانش اشکبار بود. باورمان نمی‌شد یک بازیکن خارجی در این سطح از فوتبال هنگامی که نوبت به گلایه‌ها از مدیریت باشگاه سپاهان می‌درسد، بغضش بشکند و گریه کند!

«فوزیل موسایف» با ناراحتی بسیار از ایران رفت چون به زعم خودش، 30درصد جریمه‌ای که شامل حال این بازیکن و سایر هم تیمی‌هایش شد، نه به حق بود و نه حرفه‌ای. با شور و حرارت و عصبانیت عجیب و غریبی حرف می‌زد. از جریمه که حرف شد، مشت‌هایش را در هوا می‌برد و روی میز می‌کوبید.

در طول مصاحبه، دو سه باری اشک از چشمانش سرازیر شد به‌ویژه وقتی از خانواده‌اش گفت که چشم امیدشان به درآمدی است که فوزیل از راه فوتبال درمی‌آورد. گفت: من خرج خانواده می‌دهم. فوتبال شغل من است. سپاهانی‌ها دلم را شکستند ...

چرا این قدر عصبانی هستی؟

شما جای من بودید عصبانی نمی‌شدید؟ بعد از یک هفته که برای تسویه حساب به باشگاه رفتم به من گفتند 30 درصد از قراردادت را کم می‌کنیم و پای برگه جریمه را امضا کن و برو.

تو هم امضا کردی و رفتی؟

نه. هیچ دلیلی نداشت که از قرارداد من کم کنند چون در قرارداد من چنین بندی نبود که باشگاه حق جریمه کردن دارد با این حال من گفتم اشکالی ندارد. 30 درصد را از قراردادم را کم کنید و بقیه پولم را بدهید. من هم امضا می‌کنم و می‌روم ولی گفتند نه اول امضا کن. گفتم من چنین کاری نمی‌کنم چون اگر امضا کنم، از کجا معلوم بقیه پولم را بدهید؟

مدیرعامل باشگاه سپاهان در یک گفت‌وگو اعلام کرده چطور آن موقع که به بازیکنان پاداش می‌دادیم کسی نمی‌گفت پاداش برای چه؟ اما حالا که جریمه کرده‌ایم صدای همه درآمده است؟

پاداش؟ کدام پاداش؟ شش ماه به ما پول ندادند و صدایمان درنیامد. بروید از بقیه بازیکنان هم بپرسید . چند ماه از پول خبری نبود و من سرم را زیر انداختم و بازی کردم و اعتراضی نکردم. حالا می‌گویند پاداش هم داده‌اند؟! پاداش پیشکش. پول خودمان را هم ندادند و حالا هم که 30 درصد جریمه کرده‌اند. شما قرارداد من را ببینید اگر یک کلمه در قرارداد من نوشته شده باشد که اگر تیم یازدهم، دوازدهم یا هیجدهم شد، باشگاه حق دارد من را جریمه کند، آن وقت من کل پول قراردادم را به سپاهان می‌بخشم.

چه کسی واسطه حضور تو در سپاهان شد؟

خوروش.

با خوروش برای حل این مشکل صحبت نکردی؟

نه. من با هیچ کس حرفی نزدم. فقط با آقای باقریان حرف زدم. فکر نمی‌کردم مدیرعامل باشگاه سپاهان بخواهد با من چنین کاری کند. من کل بازی‌ها را بودم و یک بار نشد درگیری یا حاشیه ایجاد کنم. شش ماه پول نگرفتیم و دم نزدم. مربی می‌گفت دفاع بازی کن، وسط بازی کن، هرجا گفت بازی کردم. سرم به کار خودم بود و این هم دستمزدم! من ایران و اصفهان و طرفداران سپاهان را خیلی دوست دارم. به اصفهان عادت کردم ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم این طوری جدا شوم.

یعنی دیگر قصد برگشتن به ایران را نداری؟

اگر با شما چنین رفتاری بکنند، برمی‌گردید؟

مثل اینکه خیلی از دست باقریان شاکی هستی؟

نه باقریان و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند قرارداد من را کم کند چون طبق قرارداد، چنین اجازه‌ای به باشگاه داده نشده است. من نمی‌خواستم این طوری بشود که بخواهم از طریق فیفا وارد بشوم.

قصد داری از سپاهان شکایت کنی؟

مجبورم. اگر این مشکل از راه مسالمت‌آمیز حل نشود، به فیفا شکایت می‌کنم. اگر به عنوان مثال دیر سر تمرینات رفته بودم یا کار غیراخلاقی انجام داده بودم یا از قصد برای تیم بازی نکردم، می‌توانستند من را جریمه کنند ولی من هیچ کاری نکردم که مستلزم این جریمه باشم و البته این تنها حرف من نیست. شیمبا و پادوانی هم برگه جریمه را امضا نکردند.

شنیده‌اید که از محل جریمه‌های 30 درصدی نزدیک 4 میلیارد تومان عاید باشگاه می‌شود؟

به نظر شما اینگونه درآمدزایی درست است؟ اخلاقی و انسانی است؟ من می‌گویم پول مهم نیست؛ می‌آید و می‌رود ولی آدم باید آدم بماند و انسانیت داشته باشد. فقط این را بگویم که با این رویه، اتفاقات سبب سقوط و نابودی سپاهان می‌شود؛ سپاهان باشگاه بسیار بزرگی به شمار می‌رود اما برخی مسئولان آن، با این کارها سپاهان را نابود می‌کنند.

به نظرت چرا کار سپاهان به اینجا کشید؟ تیم همیشه مدعی قهرمانی یازدهم شد. بالاخره بازیکنان هم در این ناکامی سهم دارند.

فوتبال است دیگر. چلسی با آن همه بازیکن چنین شرایطی پیدا کرد یا همین پرسپولیس که فصل قبل و فصل‌های قبل‌تر موقعیت خوبی نداشت. یک تیم که همیشه قهرمان نمی‌ماند.

به نظر تو علت اصلی ناکامی سپاهان در فصلی که گذشت چه بود؟

دلایل مختلفی داشت؛ یکی مدیریت باشگاه بود. آقای باقریان مدیریت خوبی نداشت و دیگری هم عوض کردن مربی بود. به نظرم نباید فرکی را عوض می‌کردند.

تو درباره دخالت‌های محرم در کار کادرفنی و باند و باندبازی در تیم چیزی دیده یا شنیده بودی؟

کار من فقط این است که مربی هرچه می‌گوید انجام بدهم و درباره بقیه هیچ صحبتی نمی‌کنم!

محرم در کار مربی دخالت می‌کرد یا نه ؟ اصلا درون تیم چه خبر بود و چرا این همه حاشیه از درون به بیرون تیم درز پیدا کرد؟

اجازه بدهید درباره اتفاقات داخل تیم و باشگاه صحبت نکنم.

چرا با محرم برای حل مشکل خودت حرف نزدی؟ به هر حال یک مسئله نانوشته وجود دارد که گویا محرم نماینده همه بازیکنان است و مشکلاتشان را حل می‌کند؟

محرم که الان نیست. من او را ندیدم.

از سایر باشگاه‌ها پیشنهادی نداری؟

من فقط به سپاهان فکر کردم و می‌کنم و اولویت من این تیم بود. به پیشنهادات دیگر فکر نکردم.

اصلا پیشنهادی بوده یا نه؟

من دنبال این موارد نیستم!

البته شاید برخی مسائل سبب شده که سپاهانی‌ها قرارداد تو را کم کنند. اینگونه نیست؟

به‌هیچ عنوان. من چنین آدمی نیستم و کاری نکردم که کسی بخواهد به من تهمت بزند و مچم را بگیرد. درد همین جاست که من را بی‌گناه محکوم و جریمه کرده‌اند.

مثل اینکه با خاطره تلخ از سپاهان جدا می‌شوی؟

در اصفهان به من خوش گذشت. من سپاهان و طرفدارانش را خیلی دوست داشتم. همه چیز سپاهان خوب بود؛ از بازیکن گرفته تا هوادار. مشکل اصلی این باشگاه فقط مدیریت آن است.

۱۳۹۵/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...