نسخه چاپی

مخالفت فرانسه با شهرك سازی اسرائیل

نخست وزیر فرانسه در گفت وگو با روزنامه فلسطینی الایام كه روز یكشنبه منتشر شد، خواستار توقف شهر سازی صهیونیست ها در كرانه باختری شد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: 'مانوئل والس' که شنبه شب برای پیشبرد طرح پاریس برای ازسرگیری تلاش های صلح میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، به اسرائیل رفته است، به الایام گفت: هدف آغاز روند ایجاد کشور فلسطینی است و ما باید ضمن تضمین امنیت رژیم صهیونیستی، ساخت شهرک ها را متوقف کنیم که مانع اصلی در راه صلح به شمار می رود.

شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نه تنها بر اساس قوانین بین المللی، غیرقانونی است، بلکه در سرزمین هایی صورت می گیرد که فلسطینیان بخشی از کشور آتی خود می دانند.

این در حالیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همزمان با سرکوب شدید انتفاضه اخیر فلسطینیان، با این طرح مخالفت می کند.

دیدار روز یکشنبه والس از فلسطین اشغالی، که همزمان با آشفتگی های شدید سیاسی در فضای سیاسی رژیم صهونیستی و کناره گیری 'موشه یعلون' وزیر جنگ ، از مقام خود صورت می گیرد، عمدتا به حوزه های اقتصادی و فرهنگی اختصاص دارد.

قرار است والس روز دوشنبه با نتانیاهو ملاقات و سپس برای مذاکره با رامی حمدالله نخست وزیر حکومت خودگردان به رام الله در کرانه باختری برود.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از ابتکار پاریس برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه شماری از کشورها در 3 ژوئن (14 خرداد) بدون حضور نمایندگان رژیم صهونیستی و تشکیلات خودگردان، استقبال کرده است.

سپس نشست دیگری در پاییز سال جاری با هدف نهایی ازسرگیری مذاکرات سازش که به تشکیل کشور فلسطینی منجر خواهد شد با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، برگزار خواهد شد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات فلسطینی از هنگام شکست طرح آمریکا در آوریل ،2014 در بن بست قرار گرفته است.

والس به الایام گفت: پاریس در صورت شکست این ابتکار صلح، بدون مقدمه کشور فلسطینی را به رسمیت نخواهد شناخت.

این در حالیست که لورن فابیوس وزیر امور خارجه پیشین فرانسه در ماه ژانویه تهدید به شناسایی کشور فلسطینی کرده بود که رژیم صهیونیستی را خشمگین کرد.
اما ژان مارک آیرو جانشین وی، چنین تهدیدی را مطرح نکرده است.

پیش بینی می شود که اویگدور لیبرمن که در شهرکی صهیونیستی در کرانه باختری زندگی می کند، پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به عهده گیرد.

۱۳۹۵/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...