نسخه چاپی

۱۰ ترفند كاهش وزن بسیار آسان

برای قرار گرفتن در مسیر كاهش وزن گاهی فقط به چند ثانیه احتیاج دارید، به یك لحظه فكر و تصمیم گیری.

به گزارش نما به نقل از ویرلن تحقیقات دانشگاه رود آیلند نشان داده وقتی افراد بالغ صبح ها به مدت یک ساعت آدامس می جوند، تا حدود زیادی کمتر احساس گرسنگی می کنند و موقع ناهار ۶۷ کالری کمتر غذا می خورند. این عدد شاید به نظر کم بیاید، اما اگر مرتب این کار را بکنید ماجرا فرق خواهد کرد. از آدامس نعنایی استفاده کنید تا، بیش از پیش بتوانید گرسنگی را سرکوب کنید.

نگاهی به بسته غذایی کنید تا حجم هر وعده را متوجه شوید

قبل از اینکه شروع به خوردن یک میان وعده به نظر کم کالری کنید، مثل یک بسته کوچک چیپس، ابتدا نگاه کنید هر بسته شامل چند وعده می شود. ممکن است بدون آنکه بدانید دو برابر یا حتی سه برابر وعده ای که باید، کالری دریافت کنید.

قبل از نوشیدن کمی مکث کنید

یک برنامه غذایی سالم را دنبال می کنید اما به نتیجه دلخواه نمیرسید؟ ممکن است حواستان به کالری موجود در نوشیدنی ها نباشد، نوشیدنی هایی مانند آب میوه و نوشابه. بیشتر افراد در روز حدود ۳۰۰ کالری فقط از نوشیدنی ها دریافت می کنند. می توانید با یک جایگزینی ساده جلوی این مقدار اضافی کالری را بگیرید، پیشنهاد ما آب خنک یا بهتر آب طعم دار است.

یک لیوان بزرگ بردارید

تامین آب بدن می تواند گرسنگی تان را کنترل کند، مخصوصا اینکه بیشتر مردم متاسفانه احساس گرسنگی را با احساس تشنگی اشتباه می گیرند. دفعه بعد که فکر کردید به یک میان وعده نیاز دارید، یک لیوان آب بنوشید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید، در بیشتر مواقع خواهید دید که احساس گرسنگی تان فرو می نشیند.

نقدی پرداخت کنید

دفعه بعد که خواستید با کارت کشیدن یک بسته شکلات بخرید، با پول نقد حسابش کنید. بر اساس تحقیقات خریداران زمانی که با کارت های اعتباری خرید خود را انجام میدهند بیشتر میل به هزینه کردن برای شکلات و شیرینی دارند. وقتی با پول نقدی پرداخت می یکنید بیشتر رنج از دست دادن پول را حس می کنید، بنابراین لذت خرید برایتان کم می شود.

از نمکدان فاصله بگیرید

نمک اضافی در برنامه غذایی تان حبس آب و نفخ را افزایش می دهد. دفعه بعد که خواستید روی غذا نمک بریزید بیشتر فکر کنید، تغییر در وزن آب بدن به معنای تغییر روی ترازو است.

فلفل اضافه کنید

با اضافه کردن فلفل به برنامه غذایی علاوه بر زبانتان می توانید مقداری کالری اضافی نیز بسوزانید. کپسایسین موجود در فلفل که مزه تندی به آن میدهد می تواند آدرنالین را افزایش دهد، و سوخت و ساز بدن را تقویت کند. فلفل تند می تواند اشتها را سرکوب کند طوری که کمتر میل به غذا داشته باشید.



روزی یکبار نه بگویید

خیلی غیر واقع گرایانه است که بخواهید کل برنامه غذایی تان را یک روزه متحول کنید. با گام های کوچک شروع کنید و هر روز چیزی پرکالری را از برنامه غذایی خود حذف کنید. همینطور خرد خرد که پیش بروید در نهایت به نتیجه ای بزرگ دست پیدا می کنید. بیشتر به سراغ آنهایی بروید که زیاد جلو راهتان قرار می گیرند، این کار باعث می شود سریعتر وزن کم کنید.

از خامه چشم پوشی کنید

خامه قهوه تنها از روغن هیدروژنه، شکر، و غلیظ کننده ها ساخته شده، به همین دلیل می تواند یکی از ناسالم ترین غذاها در برنامه غذایی تان باشد. قندهای مصنوعی در انواع بدون چرب یا بدون قند آنها را بهتر نمی کند. اگر نمی توانید قهوه را سیاه میل کنید، کالری های غیر ضروری را حذف کنید و مقداری شیر واقعی در قهوه خود بریزید.
در یک ظرف کوچک غذا میل کنید

ظرف های بزرگتان را با ظرف های کوچک جایگزین کنید. در یک تحقیق به دو گروه از داوطلبان در بشقاب های بزرگ و کوچک غذا داده شد، گروهی که بشقاب هایشان بزرگتر بود ۱۶ درصد بیشتر غذا خوردند، با این حال این افراد فکر می کردند از گروه دیگر غذای کمتری خورده اند.

۱۳۹۵/۳/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...