نسخه چاپی

نواز شریف: معلوم نیست رهبر طالبان كشته شده باشد

نخست وزیر پاكستان حمله اخیر هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به منطقه ای از ایالت بلوچستان را به شدت محكوم كرده و آن را نقض حاكمیت ملی و تمامیت ارضی كشورش دانسته است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، 'محمد نواز شریف' که طبق برنامه از پیش اعلام شده، روز گذشته برای انجام معاینات پزشکی به انگلیس سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه لندن به خبرنگاران گفت: دولت اسلام آباد نسبت به حمله هوایی آمریکا به خاک پاکستان به شدت اعتراض کرده است.

وی در واکنش به اخباری مبنی بر کشته شدن ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان در این حمله هوایی آمریکا گفت که اصلا معلوم نیست اختر منصور در میان قربانیان این حمله باشد و جزئیات این حادثه همچنان در دست بررسی است.

منابع خبری آمریکایی روز شنبه گذشته اعلام کردند که واشنگتن پس از انجام این حمله هوایی، آن را به اطلاع مقام های عالی پاکستان وافغانستان رسانده و اعلام کرده است که به احتمال زیاد ملا اختر منصور در این حمله کشته شده است.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه رسمی صادر و اعلام کرد که فرد اصلی کشته شده در حلمه پهپادهای آمریکایی به خاک بلوچستان پاکستان، فردی به نام 'ولی محمد' فرزند شاه محمد و دارای گذرنامه پاکستانی است.

در این بیانیه آمده است که پاکستان همچنان درحال بررسی ابعاد بیشتر این موضوع است.

اگرچه برخی رسانه های غربی به نقل از یکی از اعضای طالبان افغانستان، کشته شدن ملا اختر منصور را تایید کرده اند، اما خبرهای بیشتری به نقل از دیگر منابع طالبان حاکی از زنده بودن سرکرده این گروه است.

دولت افغانستان ظهر روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که خبر کشته شدن ملا اختر منصور قابل تایید است.

با وجود گذشت سه روز از ماجرای حمله پهپادهای آمریکایی به یک خودرو در ایالت بلوچستان پاکستان، انتشار اخبار ضد و نقیض در این باره همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۵/۳/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...