نسخه چاپی

جهاد مال پس از جهاد نكاح

«عبدالله المحیسنی» تروریست سعودی با فتوای جهاد مال خواستار جایگزینی لیره تركیه به جای لیره سوریه در مبادلات مناطق تحت اشغال تروریست ها شد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، پس از ناکامی تروریست ها در تحمیل خواسته خود به شهروندان سوری در مناطق تحت اشغال و محاصره شده برای جایگزین کردن لیره سوریه با لیره ترکیه، این بار نوبت به فتوا رسیده است تا شاید به عملی شدن این خواسته کمک کند.

تروریست برجسته سعودی و قاضی کل ائتلاف موسوم به جیش الفتح از سرکردگان گروه های تروریستی خواست با عمل به فتوای جهاد مال، دستمزد تروریست های تحت فرمان خود را در شمال حلب و ادلب با لیره ترکیه پرداخت کنند.

وی از شورای مرکزی ائتلاف گروه تروریستی جیش الفتح نیز خواست تا با بکارگیری لیره ترکیه به جای لیره سوریه در داد و ستد در این مناطق اقدام کند.

در ماه آگوست گذشته (مرداد/شهریور 94) نیز کمیته ای با عنوان 'کمیته سوری برای تغییر پول در مناطق تصرف شده' با صدور بیانیه ای خواستار جایگزینی لیره ترکیه به جای لیره سوریه در مناطق تحت تسلط تروریست ها شد.

این کمیته دلیل انتخاب لیره ترکیه را بررسی های گروه موسوم به 'سندیکای اقتصادان های آزاده' عنوان کرد و افزود: ترکیه بزرگترین شریک تجاری مناطق آزاد شده (تحت اشغال تروریست ها) است و تنها کشور و مسیر عبور کالاهای مورد نیاز تروریست ها به شمال سوریه است.

شهروندان مناطق اشغال شده توسط تروریست ها از این تصمیم استقبال نکردند و برهمین اساس تروریست ها مجبور شدند در بخشنامه ای الزام آور این کار را به ماه دسامبر گذشته موکول کنند.

سرکردگان ائتلاف تروریستی جیش الفتح که توسط جبهه النصره اداره می شود از ناکامی های گذشته عبرت نگرفته اند.

محیسنی با استناد به بررسی ها و تحقیقاتی بی نام و نشانی که ثابت می کند با این کار می توان نظام سوریه را از نظر اقتصادی تضعیف کرد، خواستار اجرای این حکم با عنوان 'جهاد مال' شد.
این تروریست سعودی از سرکردگان گروه های مسلح و شورای جنبش احرار الشام، جبهه النصره، جیش الاسلام، فیلق الشام، گروه نور الدین الزنکی و جیش المجاهدین درخواست کرد با صدور بیانیه ای آغاز داد و ستد با لیره ترکیه را در مناطق تحت تسلط خود اعلام کنند.

به اعتقاد وی، صدور یک بیانیه از طرف این گروه ها می تواند زمینه را برای استفاده از لیره ترکیه در مناطق اشغالی سوریه فراهم کند.

تروریست های موجود در سوریه و مفتی نماهای حامی آن ها در برخی کشورها، پیش از این نیز با فتواهایی مانند جهاد نکاح باعث آبروریزی و جنجال های بزرگی در کشورهای اسلامی شدند.

۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...