نسخه چاپی

محسن كوهكن در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

ظرفیت مجلس نباید در راستای تقویت جناح ها قرار گیرد

عکس خبري -ظرفيت مجلس نبايد در راستاي تقويت جناح ها قرار گيرد

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم گفت: چنانچه خدای ناكرده، افرادی كه در این چند آرایش قرار دارند، رقابت سالم و اخلاقی را تبدیل به یك چالش سیاسی كنند و در راستای گروه گرایی از آن استفاده كنند و از ظرفیت مجلس برای تقویت باند و جناح خاصی استفاده كنند، این قطعاً می تواند از بزرگترین چالش های روبروی مجلس دهم باشد.

محسن کوهکن در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص چالش ها و فرصت های پیش روی مجلس دهم گفت: ما امیدواریم که وضعیت آرایش نیروهای سیاسی در مجلس دهم، آن ها را به سمت و سوی یک رقابت اخلاقی معقول و در جهت سبقت گرفتن برای حل مشکلات مردم که در أس آنها، مشکلات اقتصادی است ببرد. چنانچه خدای ناکرده، افرادی که در این چند آرایش قرار دارند، رقابت سالم و اخلاقی را تبدیل به یک چالش سیاسی کنند و در راستای گروه گرایی از آن استفاده کنند و از ظرفیت مجلس برای تقویت باند و جناح خاصی استفاده کنند، این قطعاً می تواند از بزرگترین چالش های روبروی مجلس دهم باشد.

وی افزود: مجلس دهم را، از یک سو فرصتی بسیار عالی برای حل مشکلات مردم و رفتار صحیح و با تدبیر می بینیم و از سوی دیگر، اگر همین ظرفیت، در راستای پیدا کردن راهکارها و فرمول های حل مشکلات قرار نگیرد و بلکه منجر به برخوردهای سیاسی و جناحی بشود، این خود به تنهایی می تواند چالش بزرگی باشد و به حیثیت مجلس لطمه بزند.

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم، در خصوص بعد نظارتی مجلس گفت: در مجلس، یک بعد نظارت در اختیار شخص نماینده است؛ از طریق تذکر، سؤال و درخواست تحقیق و تفحص. بخش دیگری از نظارت- که باید آخرین اقدام باشد- بحث استیضاح است؛ یعنی بالاترین رده مدیریتی یک وزارتخانه به چالش کشیده می شود و در معرض رأی مجدد نمایندگان قرار می گیرد. مجدداً به سخن قبلی ام بر می گردم؛ اگر چنانچه رقابت ها تبدیل به رقابت جناحی بشود، در اینگونه موارد، رأی دادن ها و ندادن ها نیز جناحی می شود و قطعاً اصل نظارت مصله می شود؛ یعنی نظارت نابود می شود و از بین می رود.

کوهکن تصریح کرد: اگر رقابت ها، سمت و سوی جناحی به خود نگیرد و رقابت برای پیدا کردن راهکارهای حل مشکلات باشد، در امر اعمال نظارت هم، فضا به سمت و سوی سیاسی و جناحی کشیده نمی شود؛ لذا اینجاست که ما یک فرصت عالی به دست خواهیم آورد و چنانچه یک تخطی صورت بگیرد و همه جناح ها روی آن اتفاق نظر داشته باشند این باعث خواهد شد که افکار عمومی از آن برداشت جناحی و سیاسی نکنند. رسانه های وابسته به بیگانگان هم که معمولاً در اینگونه موارد، اقدام به تبلیغات منفی می کنند، آنها هم در چنین فضایی خیلی نمی توانند اقدامات عوام فریبانۀ خود را عملی کنند.

۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...