نسخه چاپی

آزادسازی خرمشهر از یادها فراموش نخواهد شد

جانشین فرمانده كل ارتش گفت: آن روز به یادماندنی هرگز از خاطر این نسل فراموش نخواهد شد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، امیرموسوی صبح امروز در مراسم یادواره شهید سرلشگر مسعود منفرد نیاکی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: روز سوم خرداد یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای نسلی است که ۱۹ ماه با تحمل داغ سوزان اسارت این قطعه از خاک ایران عزیز منتظر چنین روزی بودند.

وی افزود: آن روز به یادماندنی هرگز از خاطر این نسل فراموش نخواهد شد.

امیرموسوی ادامه داد: وقتی از نسلی که به آن اشاره کردم می‌پرسیم که زیباترین خاطره‌تان چیست، می‌گویند سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است.

وی تصریح کرد: همچنین وقتی از آنها می‌پرسیم که زیباترین جمله‌ای که در ذهن شما نقش بسته است، چیست، می‌گویند آن جمله معروف «شنوندگان عزیز توجه فرمایید، خرمشهر، شهر خون آزاد شد» است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه ما در سال دو بار هفته دفاع مقدس داریم، افزود: یک بار آن چیزی است که مصطلح است که از ۳۱ شهریور شروع می‌شود و هفته‌ای که فریادگر مظلومیت ملت مظلوم ایران است که استکبار جهانی به سرپرستی آمریکا به وسیله صدام این ظلم را به ملت ما روا داشته است.

وی تصریح کرد: این ظلم هم از ذهن ملت ایران، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران ما خارج نخواهد شد.

امیر موسوی ادامه داد: هفته دیگر، هفته اول خردادماه است که منادی اقتدار و ایستادگی و پیروزی است که در یک جمله پیروزی خون بر شمشیر بود.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه سوم خرداد تنها بازپس‌گیری شهری از دشمن نبود، این پیروزی از بازگشت غرور ملی و افتخار یک ملت مظلوم سخن می‌گوید.

وی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نماد اراده ملتی است که پاره تنش را از چنگال استکبار به در آورده و از آن روز بر این اعتقاد است که من حق خود را با ایمان و مقاومت از حلقوم دشمن بیرون خواهم کشید، حتی اگر این دشمن نیمی از قدرت نظامی جهان را داشته باشد.

امیرموسوی تاکید کرد: ملت ایران با الهام از پیروزی خرمشهر حق خودش را از شیطان اکبر که همان آمریکا است پس می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در حماسه آزادسازی خرمشهر همه ملت ایران سهیم بودند.

وی با اشاره به این جمله حضرت امام (ره) که گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: تمام ملت ایران ریز و درشت، هر یک وسیله‌ای برای تحقق این پیروزی بودند و رزمندگان ما نیز در خط مقدم این پیروزی نقش‌آفرینی کردند.

امیرموسوی تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس از نظر کارشناسان نظامی یکی از بزرگترین عملیات های نظامی بوده است.

جانشین فرمانده کل ارتش در خصوص شهید نیاکی اظهار داشت: وی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان دفاع مقدس بوده و به دلیل دانش، تجربه، توانمندی‌ها، منش فرماندهی و سجایای اخلاقی مدیریتی که داشته، همواره مورد توجه فرماندهان حتی فرماندهان رده بالاتر از خودش بوده است.

وی تصریح کرد: واقع شهید نیاکی به نوعی مورد رجوع دیگر فرماندهان بوده است.

امیر موسوی افزود: همان‌طور که می‌دانیم اکثر عملیات‌های ما در جنوب غرب کشور با محوریت خوزستان انجام شده و لشگر ۹۲ زرهی خوزستان در اکثر این عملیات‌ها به فرماندهی شهید سرلشگر نیاکی نقش فعال و مثمرثمری داشته است.

وی گفت: یکی دیگر از خصوصیات شهید نیاکی تکلیف‌مداری و ترجیح وظیفه بر همه علایق و سلایق خودش بود.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ویژگی دیگر ایشان این بود که فرمانده‌ای شجاع، باصلابت و مقتدری بود و در آمیختگی این ویژگی‌ها با تواضع و مهربانی کار راحتی نبود.

امیرموسوی با اشاره به اینکه یکی از پرمخاطره‌ترین کارها در دوران دفاع قدس، عملیات‌های شناسایی بوده که ایشان خودشان به عنوان فرمانده در این گونه عملیات‌های شناسایی هم شرکت داشتند.

وی در پایان با تکریم از شهدای مدافع حرم گفت: ما مفتخریم که چنین جوانانی داریم که از حرم و حریم اهل بیت (ع) دفاع و جان خودشان را در این مسیر نثار می‌کنند.


۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...