نسخه چاپی

ادامه واكنش‌ها به اظهارات توهین آمیز اردوغان به علویان تركیه

عکس خبري -ادامه واکنش‌ها به اظهارات توهين آميز اردوغان به علويان ترکيه

یكی از رهبران علویان تركیه در واكنش به اظهارات توهین آمیز نخست وزیر این كشور در یك برنامه زنده تلویزیونی تصریح كرد كه تاریخ هرگز وی را نخواهد بخشید.

به گزارش فارس، به دنبال اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره علویان این کشور و تشبیه یکی از عبادتگاه‌های مهم علوی تبارهای ترکیه موسوم به "جم اوی" به صفت "عجوبه" به معنای بسیار زشت و غیرقابل نگاه کردن، رهبران جامعه علوی ترکیه به اظهارات اردوغان واکنش نشان دادند.

کنعان آک پینار رئیس انجمن حاجی بکتاش ولی شهر قیصریه در واکنش به اظهارات توهین آمیز اردوغان اظهار داشت جم اوی مورد اشاره اردوغان مجوز ساخت ندارد و در حقیقت اردوغان با این سخنان خود به شهرداری پیغام داد که بروید و این مکان عبادت علویان را تخریب کنید. وی افزود این در حالی است که صدور مجوز احداث اماکن ویژه عبادت انسان ها در دست دولت و مجلس است.

آک پینار در ادامه اظهار داشت که نخست وزیر اردوغان مدعی می شود که من حضرت علی (ع) را دوست دارم و مانند او زندگی می کنم، اما به عقیده من حتی خود وی نیز به این گفته ها اعتقادی ندارد. هیچ کس که به اعتقادات علویان احترام نگذارد و آنها را و عبادتگاه آنها را نادیده بگیرد و توهین کرده و خوار بشمارد نباید از علویان انتظار دوستی داشته باشد.

رهبر انجمن حاجی بکتاش ولی قیصریه خاطرنشان کرد در تاریخ جمهوری ترکیه علویان همواره مورد توهین و ظلم قرا گرفتند. وی خاطرنشان کرد که تاریخ هرگز اردوغان را به خاطر توهین به علویان نخواهد بخشید.

۱۳۹۱/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...