نسخه چاپی

اظهارات مریلا زارعی در پی جوایز فرهادی

مریلا زارعی معتقد است: بازیگرانی كه در مقابل دوربین اصغر فرهادی قرار می‌گیرند شمایل تازه‌ای از مقوله بازیگری دریافت خواهند كرد و خواهند فهمید بازیگری صرفا نمایشگری نیست.

یه گزارش نما به نقل از ایسنا: این بازیگر که با اصغر فرهادی و شهاب حسینی در آثار سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته است در پی موفقیت این دو هنرمند در جشنواره فیلم کن در یادداشتی اختصاصی برای ایسنا نوشت: «شهاب حسینی عزیز، خواب را از چشمانمان ربودی، اغراق نیست، حقیقت همین است.

ثانیه‌ها برایمان مثل سال گذشت. در پی این سال‌ها تا این اندازه چشم به ماشین زمان ندوخته بودم. گویی عقربه‌ها به سختی حرکت می‌کرد. امان نشستن نداشتم. گام‌های بلند و سریع ناشی از هیجان طول و عرض خانه را کوچک می‌کرد. قلبم به قدری می‌تپید که برای آرامش‌اش نیاز به دارو داشت. دست‌هایم بر آسمان و دعا برای موفقیت دو همکار نازنینم، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی. همان‌ها که تا چند هفته پیش شهرزاد قصه‌گویمان بودند. همان‌ها که به روزهای دوشنبه‌مان رنگ تازه‌ای دادند و بار دیگر با واگویه‌های عاشقانه‌های خود عشق را در یادمان تازه کردند. حالا نوبت به درخشش در میدانی وسیع‌تر بود. بالاخره تاب ماندن در حصار دیوارهای خانه را نیاوردم و بیرون زدم. نگاهم به صفحه موبایل و منتظر خبر درخشش همکارانم. خدا خدا می‌کردم شهاب و ترانه عزیز هر دو بر روی صحنه بروند تا دم و بازدمی خاطره‌انگیز در روح و جانم شکل گیرد. خب، این آرزو تمام و کمال محقق نشد و این بار قباد قصه ما تنها بر روی صحنه رفت و متواضعانه جایزه‌اش را به مردم سرزمین‌اش تقدیم کرد. همان‌ مردمی که با فراز و فرودها ساخته‌اند و ایستاده‌اند. که البته شهرزاد قصه ما هم تمام و کمال تمثال زیبایی از یک بانوی هنرمند ایرانی را ترسیم کرد که الحق همین حضور قدرتمند، خود درخششی است برای آسمان هنر ایران‌زمین.

و اما کارگردان خوبمان اصغر فرهادی عزیز که چند باره درخشید و نام ایران را در عرصه فرهنگ و هنر تازه کرد. این بار با قلمش، جایزه بهترین فیلمنامه. خوب می‌دانم که او نیاز به تبریک و تأیید ندارد چون راهش را می‌شناسد. اما به عنوان یک بازیگر کوچک که تجربه آموختن در محضرش را داشته‌ام برای همه بازیگران سینمای ایران آرزو می‌کنم که در آینده لذت همکاری با این کارگردان مسلط را مزه مزه کنند. قطعا بازیگرانی که در مقابل دوربین اصغر فرهادی قرار می‌گیرند شمایل تازه‌ای از مقوله بازیگری دریافت خواهند کرد و خواهند فهمید بازیگری صرفا نمایشگری نیست. نگاه می‌خواهد و اندیشه، عشق می‌خواهد و تعلق.

عزیزان سربلندمان کردید و در این شب‌های تاریک نوری تاباندید بر دل‌هایمان که بتوانیم با انرژی تازه راه آمده را ادامه دهیم.

امیدوارم پرورگار همه فعالان و دل‌سوزان فرهنگ و هنر این سرزمین را در راستای سربلندی و برافراشته ماندن پرچم سه رنگ‌مان موفق بدارد.»

۱۳۹۵/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...