نسخه چاپی

اختصاصی نما

عمار امام رئیس مجلس خبرگان شد

عکس خبري -عمار امام رئيس مجلس خبرگان شد

آیت‌الله احمد جنتی از ۸۶ رای ماخوذه با كسب ۵۱ رأی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم انتخاب شد.


آیت‌الله احمد جنتی از معتمدین ویژه امام خمینی(ره) به شمار می‌رفت و از ابتدای تشکیل شورای نگهبان، دبیری این شورا را برعهده داشته است. دبیری‌ شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، ریاست‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، نمایندگی‌ امام‌ و رهبری‌ در اتحادیۀ‌ انجمن‌های‌ اسلامی‌ دانش‌ آموزان، امامت‌ جمعۀ‌ موقت‌ قم‌، کرمانشاه‌ و تهران‌، عضویت‌ در شورای‌ پشتیبانی‌ جنگ‌، مدیریت‌ در دادگاه‌های‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عضویت‌ در مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، عضویت‌ در شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ تبلیغات‌ خارجی‌، مسئولیت‌ ستاد احیای‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر، بعلاوه چندین مسئولیت دیگر، از جمله سمت‌های آیت‌الله جنتی در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بوده است.
در انتخابات اخیر علاوه بر تلاش های روز افزون اصلاح طلبان برای کسب صندلی های بیشتر در مجلس و خبرگان نتیجه آخر آنچه می خواستند نشد و در نهايت آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان شد، یکی از تلاش های بزرگ اصلاح طلبان ، رای نیاوردن آیت الله جنتی در انتخابات خبرگان بود که با شانزدهم شدن ایشان و ورود به خبرگان و شیرین تر از آن رئیس خبرگان شدن برنامه ها و افکارشان به بن بست خورد.
آفتاب یزد چند روز پیش نوشت: زمانی که مرد مرموز سیاست‌پیشه ایران پس از نتیجه انتخابات، مظلومانه و مسرورانه از خوابیدن آسوده بر بالین مرگ گفت، بسیاری حدس می‌زدند که این حرف‌های «هاشمی رفسنجانی» یعنی اینکه او برای ریاست خبرگان دندان تیز نکرده و حال و حوصله زخم خوردن دوباره از اعضای خبرگان مثل دوره پیش (که کاندیدای ریاست شد ولی از سوی اعضای خبرگان انتخاب نشد) را ندارد! البته چند روز پیش خودش آب پاکی را روی دست همه ریخت وقتی که از عدم تمایلش برای نامزدی در ریاست خبرگان گفت و باقی هم‌قطارانش هم این موضوع را تأیید کردند. اما شاید «رفسنجانی» با این حرف‌ها به دنبال غنج و دلال سیاسی است و دوست دارد با همین مظلوم‌نمایی‌ها، باری دیگر اعضای خبرگان را از بالای جایگاه ریاست ببیند و چه بسا ناگهان به بهانه اینکه احساس تکلیف کرده و مملکت را در خطر دیده و هزار جور بهانه‌های کلیشه‌ای و تکراری سیاست‌ورزانه دیگر، سر بزنگاه برای ریاست خبرگان نامزد شود... حتی اگر بداند اعضای همیشه اصولگرای خبرگان، به او رأی نخواهند داد. بسیاری معتقدند جایگاه رأی‌آوری آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان بیش از هاشمی است. حتی خیلی‌ها کنار کشیدن هاشمی رفسنجانی از نامزدی ریاست را به دلیل حضور آیت‌الله جنتی و هراس هاشمی از تقابل با او می‌دانند. چرا که باخت به آیت‌الله جنتی اصلاً روی خوشی ندارد.
حال چه رفسنجانی توان رقابت را داشته یا نداشته و چه خسته بوده یا نبوده و چه به قول یکی از روزنامه های اصلاح طلب نازی کرده بوده که خریدار نداشته در هر صورت نامزد ریاست مجلس خبرگان نشدو طبق برنامه ریزی های گذشته شان نتوانست رئیس مجلس خبرگان شود و مسند به عمار امام رسید که در حسن خاق و پاکی فکر و عمل و اندیشه زبان زد است.
در این رای گیری آیت الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان اعلام کرد آیت الله احمد جنتی در اولین جلسه مجلس خبرگان در دوره پنجم کاندیدای ریاست این مجلس شد که با کسب 51 رای توانست ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد. آیت الله امینی و هاشمی شاهرودی نیز به ترتیب 21 و 13 رای کسب کردند و یک رای نیز ممتنع اعلام شد. آیات جنتی، هاشمی شاهرودی و امینی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان در دوره پنجم بودند.
همچنین آیت الله موحدی کرمانی با 65 رای و آیت الله هاشمی شاهرودی با 63 رای به ترتیب نواب اول و دوم رئیس مجلس خبرگان در دور پنجم شدند.

۱۳۹۵/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...