نسخه چاپی

نفت ۴۹ دلاری شد

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۶۳ سنت افزایش یافت و به ۴۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشكه رسید.

به گزارش نما به نقل از سراج24، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاترین رقم در بیش از 7 ماه گذشته رسید و نفت خام به رقم 50 دلار نزدیک تر شد.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، افزایش ارزش شاخص ها در بورس آمریکا در جلسه قبل و آمارهای قوی از فروش خانه در این کشور بود که ایده افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را تقویت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از افزایش 54 سنتی در جلسه قبل، امروز 67 سنت دیگر افزایش یافت و به 49 دلار و 29 سنت رسید.

قیمت نفت برنت نیز که دیروز پس از 4 جلسه کاهش، 26 سنت افزایش یافته بود، امروز با 63 سنت دیگر افزایش به 49 دلار و 24 سنت رسید.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در روز سه شنبه نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 5.1 میلیون بشکه کاهش یافته و به 536. میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران نصف این کاهش را پیش بینی کرده بودند.

بن له بران، تحلیلگر بازار نفت گفت، بخشی از این کاهش ناشی از آتش سوزی گسترده در کانادا بود که موجب کاهش روزانه 1.5 میلیون بشکه از تولید نفت این کشور شده است. برخی از تولید کنندگان کانادایی روز سه شنبه تولید خو را از سر گرفته اند.

له بران افزود: «تقویت اقتصاد آمریکا برای مصرف و تقاضای نفت خبر خوبی است.»

سرمایه گذاران منتظرند تا ببینند که آیا آمارهای انستیتوی نفت آمریکا امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی تایید می شود یا نه.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، افزایش شاخص ها در بورس آمریکا بود. شاخص صنعتی داو جونز، اس اند پی 500 و شاخص نزدک همگی شاهد افزایش بوده اند.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...