نسخه چاپی

تسهیلات ویژه اشتغالزایی به زندانیان

معاون سلامت اداره‌كل زندان‎های گلستان گفت: تعدادی از زندانیان بعد از خروج از زندان به بانك‎های عامل معرفی و تسهیلات اشتغالزایی به میزان 15 میلیون تومان دریافت می‎كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس از گرگان، ابوالفضل بزازان عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: زندانیان و خانواده‎های آنان جزو افراد آسیب‎دیده اجتماعی محسوب می‎شوند معمولاً سرپرست خانوار زندانی است که اقتصاد خانواده دچار تزلزل می‎شود.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از زندانیان پس از خروج از زندان باید عزم ملی به وجود آید، تصریح کرد: اگر عزم همگانی برای این دسته از افراد جامعه صورت نگیرد چرخه جرم و زندانی شدن همچنان تکرار می‎شود، بنابراین باید با عزم ملی در استان این چرخه را بشکنیم.

* طرح آموزش فنی‌وحرفه‎ای برای زندانیان و خانواده‎های آنان اجرا شد

معاون سلامت اداره‌کل زندان‎های گلستان افزود: تمام تلاش ما برای حرفه‎آموزی، اشتغال زندانیان و توانمندسازی خانواده‎های آنان است.

بزازان بیان کرد: مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان از زندان با وجود محدودیت اعتباری تلاش کرده تا این افراد به بانک‎های عامل معرفی و تسهیلات اشتغالزایی به میزان 15 میلیون تومان دریافت کنند.

وی افزود: طرح آموزش فنی‌وحرفه‎ای برای زندانیان و خانواده‎های آنان اجرا شده؛ ارتقای مهارت‎های شغلی خانواده‎های زندانیان منجر به اشتغال آنان شده است.

* خانواده زندانیان با مهارت‎های فنی‌وحرفه‎ای کسب درآمد می‎کنند

معاون سلامت اداره‌کل زندان‎های گلستان بیان کرد: 70 نفر از خانواده زندانیان قرار است آموزش‎های فنی‌وحرفه‎ای فرا گرفته و وارد چرخه کار شوند که تاکنون 160 نفر ثبت‎نام کردند.

بزازان گفت: خانواده‎های زندانیان آموزش‎های حصیربافی، کیف‎دوزی چرمی را از طریق آموزش‎های فنی‌وحرفه‎ای فرا گرفتند و تولیدات خود را به فروش رسانده و منبع درآمد برای خود ایجاد کردند.

۱۳۹۵/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...