نسخه چاپی

نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

ضرورت بازخوانی اندیشه سیاسی امام(ره)برای نسل جوان

عکس خبري -ضرورت بازخواني انديشه سياسي امام(ره)براي نسل جوان

: مسلما وقتی كه همه اهداف و سیاست¬ها و فرهنگ انقلاب در جامعه كمرنگ شود و از آن فاصله بگیریم؛ اصول انقلاب به فراموشی سپرده خواهد شد و رنگ خواهد باخت و منتج به استحاله انقلاب خواهد شد. ادامه این روند غلط خصوصا برای نسل كنونی و نسل بعد كه حضرت امام(ره) را ندیدیند وشناختی ندارند، و با افكار امام(ره) آشنا نبودند، موجب انحراف از مسیر انقلاب و نهایتا استحاله انقلاب خواهد شد.

به گزارش نما؛ حجةالاسلام موسی احمدی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در آستانه 14 خرداد به ضرورت بازخوانی اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) اشاره داشت، و اظهار کرد: معتقدم که در شرایط جامعه کنونی نیاز است که در آستانه 14 خرداد ماه، تمام رسانه‌‌ها خصوصا رسانه‌های ولایی و ارزشی ما بر روی اندیشه،افکار، آرمان¬خواهی حضرت امام(ره) و ارزش‌هایی که ایشان خلق کردند و بر آن حساس بودند و اصرار می ورزیدند؛ مورد باز خوانی قرار گیرد.
وی افزود: البته ناگفته نماند که این آرمان‌ها، ارزش‌ها، سیاست‌ها و اهداف حضرت امام(ره) بارها توسط مقام معظم رهبری تبیین و تشریح شده و راه امام(ره) ادامه پیدا کرده است. منتهی نگرانی که وجود دارد، فاصله گرفتن نگاه و دیدگاه دولت¬مردانی که هم‌اکنون حاکم هستند، با دیدگاه اصیل انقلابی حضرت امام(ره) است، که موجب ایجاد شکافی بین این دو تفکر شده است.
این کارشناس مسائل حقوقی در ادامه تصریح کرد:یکی از نگاه‌های حضرت امام روح‌الله(ره) در اندیشه سیاسی ایشان،بحث استکبارستیزی و ایستادگی در مقابل زیادی‌خواهی‌های آمریکا بود. در حقیقت کوتاه نیامدن و نداشتن حوزه انفعالی در مقابل مستکبران از مبانی اصلی اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) است. که متأسفانه چند صباحی است با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهدیم که این مواضع از سوی برخی خواص جامعه، از مواضع اصلی امام و انقلاب فاصله گرفته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: مسلما آنچه که مورد تائید و تأکید انقلابیون اصیل و ولایی است؛ آن است که آنچه که تاکنون موجب شده تا به انقلاب اسلامی تداوم بخشیده شود و تثبیت گردد، همین نگاه سیاسی حضرت امام(ره) در بحث استکبارستیزی و مقاومت در مقابل استکبار بوده که توانسته انقلاب اسلامی را جهانی کند و امید مستضعفان گردد.
احمدی افزود: به نظر می¬رسد در حال حاضر در فرصتی که در زمان ارتحال امام(ره) در پیش‌رو داریم، باید دراندیشه سیاسی حضرت امام(ره) دقت کرده و این نگاه سیاسی را برای خود و جوانان بیشتر تبیین کنیم. متأسفانه آنچه که ما در روند سیستم اجرایی کشور در سیاست‌های خارجی می‌بینیم با نگاه واصول سیاست¬های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همسان نیست؛ در واقع آن خط امتدادی که از راه حضرت امام(ره)را به مسیر مقام معظم رهبری وصل می‌کند؛ در مسیر سیاست خارجی دولت‌مردان کمرنگ است؛ لذا تضعیف این سیاست‌ها باعث می‌شود که به این آقایان متذکر شویم که این روند جز تحریف هندسه انقلاب را در پی خواهد داشت و عدم توجه به این مبانی موجب استحاله انقلاب می‌شود.
وی یادآور شد: مسلما وقتی که همه اهداف و سیاست¬ها و فرهنگ انقلاب در جامعه کمرنگ شود و از آن فاصله بگیریم؛ اصول انقلاب به فراموشی سپرده خواهد شد و رنگ خواهد باخت و منتج به استحاله انقلاب خواهد شد. ادامه این روند غلط خصوصا برای نسل کنونی و نسل بعد که حضرت امام(ره) را ندیدیند وشناختی ندارند، و با افکار امام(ره) آشنا نبودند، موجب انحراف از مسیر انقلاب و نهایتا استحاله انقلاب خواهد شد.
نماینده مردم دیر و کنگان خاطر نشان کرد: در بازخوانی اندیشه ناب سیاسی نگاه حضرت امام(ره) نهیب ایشان به آمریکا را که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند؛ و یا موضع ایشان در قبال عربستان سعودی از موضع قدرت بود؛ كه متأسفانه سیاست‌های انفعالی باعث شده ، امروزعربستان سعودی این‌ گونه با ما رفتار کند و برای یک سفر حجاین چنین تحقیر می‌کند؛ لذا این مواضع با نگاه سیاسی حضرتامام(ره) متفاوت و درتعارض است.
وی با اشاره به این مطلب که اندیشه ناب حضرت امام(ره) باید در دانشگاه‌ها تبیین شود، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد این است که برای جلوگیری از انحراف اندیشه ناب حضرت امام(ره) این موضوع باید در دانشگاه‌ها توسط اساتیدی که خط امام(ره)را می‌دانند؛ می‌فهمند و دیده‌اند برای جوانان نسل امروز تبیین شود.
احمدی تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد برای ایجاد شائبه در جامعه بیان می‌کنند که دیدگاه امام(ره) در زمان خاص خودش کاربرد داشته و دیگر منسوخ شده است. چنانچه این شبهه از دیرباز همواره از سوی مغرضان مطرح می شد؛ باید بگوییم نگاهی که امام(ره) در اندیشه سیاست دارد مربوط به همه ازمنه انقلاب است؛ اصلا انقلاب بر اساس این تفکر و سیاست پایه‌گذاری شده است؛ لذا علت المحدثه انقلاب علت المکفیه اش هم است؛ بنابراین اگر آن تفکر، هدف، سیاست و جریانی که امام(ره) ایجاد کرد، ادامه پیدا نکند؛ ما به سمت و سویی خواهیم رفت که ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل کنیم و به مرور استحاله انقلاب اتفاق رخ دهد.

۱۳۹۵/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...