نسخه چاپی

اعزام 800 نیروی ارتش سری امارات از اردن به سوریه

عکس خبري -اعزام 800 نيروي ارتش سري امارات از اردن به سوريه

منابع آگاه از ورود 800 مزدور ارتش سری امارات كه از یك سال پیش در منطقه‌ای صحرایی در این كشور، از سوی آمریكایی‌ها آموزش‌دیده‌اند،به سوریه خبر دادند كه پس از سپری كردن دوره‌‌ای جدید در اردن به درعا فرستاده شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "عراق القانون"، شهر نظامی "زاید" که در یک منطقه صحرایی امارات عربی متحده قرار دارد، شاهد آموزش‌های فشرده نظامی نیروهایی است که قرار است در داخل امارات، برخی دولت‌های خاورمیانه و شمال آفریقا به کار گرفته شوند.

سال گذشته نیز رسانه‌های مختلف از تشکیل ارتشی سری در امارات خبر دادند. در این اخبار آمده بود: "اریک پرینس" مسئولیت برنامه‎ریزی و راه‎اندازی این ارتش را بر عهده دارد. او یک کماندوی سابق «نیوی سیلز» (گروهی زبده که ادعا می‎شود اخیرا عملیات کشتن بن لادن را انجام داده‎اند) که در سال 1997، شرکت «بلک واتر» را تأسیس کرد. این شرکت در واقع بزرگترین ارتش خصوصی محسوب می‎شود که از سوی پنتاگون در عراق، افغانستان و دیگر مناطق جنگی مورد استفاده قرار گرفته است و پیش از آن‎که جرم کشتار بی‎گناهان عراق اثبات شود، نامش را تغییر داد. شرکت فوق در آمریکا بیش از 50 هزار متخصص جنگ و سرکوب را در خدمت دارد.

از سوی دیگر، پس از آنکه یک دیپلمات عربی تایید کرد که تجهیزات نظامی سعودی برای تسلیح گروهک "ارتش آزاد" سوریه از عربستان به اردن آورده می شود، "راکان المجالی" وزیر مشاور اردن در امور اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت این خبر را رد و تاکید کرد که اردن هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.

منابع آگاه نیز می‌گویند: دولت اردن که ادعا می‌کند هیچ اطلاعی در این زمینه ندارد، به خوبی از فعالیت شرکت امنیتی "بلاک واتر" در اراضی خود آگاه است. بطوری که یک منبع آگاه اردنی از آموزش 800 نیروی مسلح سوری در مراکز آموزش نظامی اردن تحت نظارت همین شرکت امنیتی آمریکایی خبر می‌دهد.

این منبع افزود: اکثریت اعضای این گردان 800 نفره به درعا اعزام شده اند و تنها 25 نفر از آنها هنوز مشخص نیست در کجا هستند.

دولت اردن چه بداند و چه مدعی شود، چیزی نمی‌داند، حقایق موجود نشان می‌دهد که عربستان سعودی تلاش دارد، سوریه را به عراقی جدید تبدیل کند. این چیزی است که حتی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" آن را تایید می‌کند و ریاض را در پشت پرده انفجارهای تروریستی در حلب می‌داند.

گفته می‌شود که ارتش سری که در امارات تشکیل شده، برای سرکوب قیام‎‎های مردمی که علیه نظام‎‎های پادشاهی در خلیج‎فارس هستند، به‎کار گرفته خواهد شد. مانند موردی که نیرو‎های اماراتی، قطری و عربستانی؛ اعتراضات مردم بحرین را که خواستار آزادی‎‎های بیشتر بودند، به خاک و خون کشیدند.

۱۳۹۱/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...