نسخه چاپی

صنایع دستی ایرانی وارد زندگی مردم شود

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: صنایع دستی ظرفیت بالایی دارد و می تواند علاوه بر استفاده های هنری و نقش هویتی و ملی، در زندگی مردم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی، بر اهمیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پیشبرد اهداف این حوزه و رونق آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: باید نوعی فرهنگ سازی صورت گیرد تا بتوان تا حد امکان نیازهای روزمره خود و زندگی را از محصولات با کیفیت و متنوع صنایع دستی برطرف کرد، زیرا همه این محصولات تولید داخل هستند و مصرف ارزی ندارند اما ارز آور بوده و علاوه بر آن بسیار هم قابل استفاده هستند.

واعظ مهدوی یادآور شد: راهکارهایی اندیشیده شود تا حتی در محل کار و ادارات از محصولات صنایع دستی داخلی در وجوه مختلف محیط کار و زندگی استفاده کرد تا به این شکل زمینه ترویج و توسعه صنایع دستی داخلی که بسیار با زحمت و علاقه تولید می شوند را در کشور فراهم ساخت.

وی تاکید کرد: صنایع دستی از مفاخر کشور و حفظ و حراست از آن بسیار مهم است،‌ در این راستا برگزاری انواع نمایشگاه ها مانند بازارچه ها، نمایشگاه های داخل سازمان ها و از همه مهمتر نمایشگاه سالانه صنایع دستی که به شکلی منسجم تر و کامل تر برگزار می شود، بسیار در توسعه، ایجاد شناخت در مورد صنایع دستی دارای اهمیت است.

۱۳۹۵/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...