نسخه چاپی

دستور جدید آبی وزیر نیرو

وزیر نیرو با بیان اینكه مدیران این وزارتخانه باید با مجلس جدید ارتباط مناسبی برقرار كنند، گفت: گل سرسبد اقدامات وزارت نیرو تدوین و ابلاغ آب قابل برنامه‌ریزی است.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمید چیت‌چیان با توجه به مفید بودن برگزاری جلسات پیشین مدیران ارشد صنعت آب در خصوص ارائه راهکارهای برای پیشبرد برنامه‌های در دستور کار وزارت نیرو، به کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مدیران صنعت آب را خواستار شد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه حیات و ممات ایران به اجرای موفق طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی وابسته است، اظهارداشت: گل سرسبد اقدام‌های وزارت نیرو در دوره جاری و حتی در کل برنامه‌های آب کشور در گذشته، تدوین و ابلاغ آب قابل برنامه‌ریزی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و محیط زیست است.

وی اظهارداشت: ما باید به سمت مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز حرکت کنیم و در بحث مدیریت منابع آب باید نگاهی ملی داشته باشیم؛ نگاه استانی خلاف مسئولیت شرعی و قانونی مدیران‌ عامل و باعث ایجاد اختلاف‌های منطقه‌ای غیرقابل حل خواهد شد.

چیت‌چیان در خصوص اهمیت دادن به موضوع بهره‌برداری در طرح‌های اجرا شده توسط وزارت نیرو تاکید کرد: آنچه که باید بیش از هر چیز دیگر مورد توجه مدیران صنعت آب قرار گیرد مرحله بهره‌برداری از طرح‌ها است؛ با مدیریت صحیح در بهره‌برداری می‌توان بیشترین استفاده را از تجهیزات و تاسیسات برد. اگر توجه و تمرکز مدیران به بهره‌برداری درست باشد، می‌توان عمر مفید تجهیزات را چند برابر کرد.

وی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی شرکت‌های مدیریت منابع آب این است که بتوانند ساختار شرکت‌ها را با توجه به نیازهای بهره‌برداری خود پیش ببرند. وزیر نیرو با توجه به موضوع حساسیت‌های رسانه‌ای‌ که در بخش صنعت آب وجود دارد تشریح کرد: در چند سال گذشته تعداد کمی از افراد جامعه، رسانه‌ها از جمله روزنامه را مورد مطالعه قرار می‌دادند اما در زمان کنونی با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.

وزیر نیرو ادامه داد: مدیران صنعت آب باید در خصوص انتشار اخبار منفی که علیه صنعت آب منعکس می‌شود حساسیت ویژه ای داشته و توانایی پاسخگویی بالایی نسبت به این موضوع‌ در حوزه خود داشته باشند.

چیت‌چیان در مورد موضوع تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی گفت: یکی از اولویت‌های وزارت نیرو تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی است که مدیران صنعت آب در خصوص انتشار اخبار صحیح و مفید در رسانه‌ها توجه داشته باشند.

وی در خصوص شروع به کار مجلس شورای اسلامی جدید اظهارداشت: مدیران عامل آب منطقه‌ای باید با نمایندگان مجلس ارتباط خوبی را برقرار کنند و آنها را نسبت به اجرای طرح‌های آبی توجیه کنند. وزیر نیرو در مورد به کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تمامی طرح‌های اجرایی در کشور تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد به اندازه ای هوشمندانه، علمی و پُربار است که در شرایط اقتصادی کنونی هیچ گزینه‌ای مانند آن نجات دهنده ملت ما نیست.

چیت‌چیان بر موضوع پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری مضر بر مصالح عمومی توسط شرکت‌های ذیربط تاکید ویژه ای کرد.

۱۳۹۵/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...