نسخه چاپی

ماهاتیر محمد باز هم تنش آفرین شد

اظهارت 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی در مورد نحوه رفتار دولت این كشور با پادشاه و سایر سلاطین این كشور تنش آفرین شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، نور رشید ابراهیم معاون بازرس کل پلیس مالزی روز جمعه گفت که پلیس منتظر است در زمانی مناسب اظهارات ماهاتیر محمد در مورد اینکه دولت، پادشاه و همچنین سایر سلاطین این کشور را در حبس خانگی نگهداشته، ثبت کند.

این مقام امنیتی مالزی گفت که ما این موضوع را بر اساس اظهاراتی که نخست وزیر اسبق به گزارش یک روزنامه، بیان کرده است، بررسی می کنیم.

به نوشته تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، وی جزئیات بیشتری از این موضوع را ارائه نکرد.

'عبدالعزیز تونکو ابراهیم' مشاور کمیسیون مبارزه با فساد مالزی روز دوشنبه هفته جاری در گزارشی به پلیس، این ادعای ماهاتیر محمد که دولت نسبت به حبس خانگی پادشاه و سایر سلاطین اقدام کرده است را برچسبی 'کاملا بی اساس و دشمنانه' معرفی کرد.

'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی که برای 22 سال منتهی به سال 2003 قدرت این کشور را در اختیار داشت، مدعی شده است دولت با این هدف که مانع از دریافت یک میلیون و 400 هزار امضا توسط پادشاه جهت استعفای نخست وزیر فعلی شود، وی را در حبس خانگی نگهداشته است.

'ماهاتیر محمد' که از سال گذشته تلاش های زیادی برای برکناری 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر این کشور انجام داده، با وجود اینکه پست های کلیدی خود را یکی پس از دیگری از دست داده، اما همچنان خواستار کناره گیری نخست وزیر است.

اقدامات ماهاتیر در مقابله با نخست وزیر باعث شده است وی تاکنون چند بار به پلیس این کشور پاسخگو باشد.

نخست وزیر اسبق مالزی پیشتر اعلام کرده بود از مسیری که انتخاب کرده پیشیمان نیست و حاضر است برای انجام آن خطراتی از قبیل زندان را بپذیرد.

۱۳۹۵/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...