نسخه چاپی

بدون عذرخواهی

رفتار حیرت‌آور اوباما

عکس خبري -رفتار حيرت‌آور اوباما

هواپیمای حامل باراك اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریكا در حالی روز گذشته وارد حریم هوایی كشور ژاپن شد كه ۷۲ سال پیش جنگنده‌های حامل بمب‌های هسته‌ای آمریكا حریم هوایی ژاپن را نقض كردند و برای نخستین بار در تاریخ بشر بمب‌های اتمی خود را بر سر مردم شهرهای هیروشیما و ناكازاكی فروریختند

هواپیمای حامل باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در حالی روز گذشته وارد حریم هوایی کشور ژاپن شد که ۷۲ سال پیش جنگنده‌های حامل بمب‌های هسته‌ای آمریکا حریم هوایی ژاپن را نقض کردند و برای نخستین بار در تاریخ بشر بمب‌های اتمی خود را بر سر مردم شهرهای هیروشیما و ناکازاکی فروریختند؛ حمله اتمی که ۲۲۰ هزار کشته بر جای گذاشت و مسبب تولد هزاران هزار کودک معلول و بیمار در کشور ژاپن شد. دردی که مردم ژاپن هرگز آن را فراموش نکرده‌اند و همزمان با حضور نماینده کشوری که چنین جنایت بزرگی را مرتکب شده است، دست به تجمعات متعددی در کشور ژاپن زدند و خواستار عذرخواهی رسمی آمریکا از مردم ژاپن و همچنین شکل‌گیری جهان بدون سلاح‌های کشتار جمعی شدند! اما فکر می‌کنید واکنش آمریکایی‌ها به این موضوع چگونه بود؟
اوباما نیز مانند تمام سردمداران و زمامداران آمریکایی حتی حاضر نشد به صورت نمایشی، کلامی برای عذرخواهی از مردم ژاپن بر زبان آورد و تظاهر به پشیمانی کند! او تنها و تنها به ادای احترام به قربانیان این جنایت بسنده کرد! اقدامی بی‌نهایت مضحک و تنفربرانگیز. کاش رفتار حیرت‌آور بالاترین مقام اجرایی ایالات متحده به همین‌جا ختم می‌شد، ولی باراک اوباما که یک هفته پس از دفاع تمام‌قد وندی شرمن از حمله اتمی آمریکا به ژاپن وارد این کشور شده بود، در نطقی خنده‌آور از تلاش کشورش برای ساختن جهانی عاری از سلاح‌های کشتار جمعی سخن به میان آورد! کسی که کشورش، تنها کشوری است که از بمب‌های هسته‌ای استفاده کرده است و هنوز پس از گذشت بیش از هفت دهه حاضر به عذرخواهی از این جنایت ضدبشری نیست؟! کشوری که نه‌تنها انبارهای تسلیحاتی خود را از کلاهک‌های هسته‌ای خالی نکرده است؛ بلکه مدام در فکر به‌روزرسانی این بمب‌ها و ساخت نسل‌های جدید از سلاح‌های کشتار جمعی است!

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...