نسخه چاپی

«حسن جوهرچی» ابوسفیان شد+تصاویر

سه‌گانه «سیاه وسفید»، «پناهنده» و «بازگشت» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی حجت الاسلام محمدتقی انصاری با موضوع بعثت پیامبر آماده نمایش می‌شود.

«حجت الاسلام محمدتقی انصاری» تهیه‌کننده و کارگردان در گفت‌و‌گو با فارس گفت: ‌سه‌گانه «سیاه و سفید»، «پناهنده» و «بازگشت» سه فیلم تلویزیونی است که هر سه در زمان بعثت پیامبر می‌گذرد و داستان‌ها علاوه بر آن که مجزا است اما به گونه‌ای به هم مرتبط است.

197609_211.jpg



وی در ادامه گفت: در هر سه فیلم توالی و ترتیب خاصی ‌لحاظ شده است و ارتباط موضوعی با یکدیگر دارد، در عین حال مستقل هستند و می‌تواند در زمان‌های متفاوت پخش شود اما اگر هر سه به ترتیب و پشت سر هم پخش شود مخاطب به مفاهیم بهتری از فیلم‌ها دست خواهد یافت.

197610_995.jpg



انصاری درباره لوکیشن‌های فیلم‌ها گفت: بخشی از کار در شهرک مختار و در احمدآباد مستوفی تصویربرداری شد،‌ بخش دیگری از کار نیز که نیاز به رمل و کوه‌های عربستان داشتیم در خور و بیابانک تصویربرداری شد. در بخش‌های خور و بیابانک بیشتر فضا‌های چادر و خیمه‌گاه را تصویربرداری کردیم.

197611_277.jpg



تهیه‌کننده «راه بهشت» به تولید روند ساخت فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: از اواخر اسفندماه سال گذشته درگیر ساخت پروژه شدیم و تولید حدود پنج ماه تصویربرداری به طول انجامید و در نهایت 10 تیرماه تصویربرداری به اتمام رسید. در حال حاضر نیز توسط حسین مرشد شیرازی و زیر نظر خودم تدوین کار در حال انجام است تا پس از آن جلوه‌های ویژه بصری آن انجام شود.

197612_250.jpg



بنا بر این گزارش، «سیاه و سفید» توسط ابراهیم علی برزی و «پناهنده» توسط سمانه مقدم نوشته شده و ‌بازنویسی نهایی توسط حجت الاسلام محمد تقی انصاری صورت گرفته است.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: حجت الاسلام محمد تقی انصاری/ مدیر تصویربرداری: حمید رحیم زاده/ صدابردار: مهرداد دادگری/ طراح گریم: حسین اردستانی/ طراح صحنه و لباس: فرانک حمزه‌ای / دستیار اول و برنامه ریز: حسین مرشد شیرازی/ مدیرتولید: محمد مصری‌پور

حسن جوهرچی (ابوسفیان)، حسین توشه (ابوجهل)، سارا منجزی، زری عماد، اصغر نیکخواه، حسن اسدی، عزیز هنرآموز، علی مجلسی و... به ایفای نقش می‌پردازد.

فیلم‌ها به سفارش شبکه سحر تهیه و تولید شده است.

۱۳۹۱/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...