نسخه چاپی

جابجایی‌های ابوبكر البغدادی بسیار زیاد است

ماموران اطلاعاتی كه تحركات سركرده داعش را زیر نظر دارند، بر این باورند كه ابوبكر البغدادی در منطقه‌ای در شمال غرب عراق و شمال شرق سوریه حضور دارد.

به گزارش نما، دانشجو به نقل از گاردین، ماموران اطلاعاتی و فرماندهان پیشمرگه ابراز اطمینان کردند البغدادی در هفته‌های اخیر در شمال غرب عراق و به ویژه در نزدیکی شهرهای باعج و تلعفر در حرکت بوده است.



یکی از این ماموران اطلاعاتی درباره تحرکات سرکرده داعش گفت: «جابجایی‌های او بسیار زیاد است و به موصل نیز می‌رود.»



در همین حال، برخی از مقام‌های کرد و غربی به همراه سران و نزدیکان البغدادی اعلام کرده‌اند او بعد از بهبودی از جراحت‌های شدید خود به مدت حدود شش ماه از باعج نقل مکان نکرده بود.



سرهنگ خالد حمزه نیز گفت با ابراز اطمینان از حضور البغدادی در باعج گفت: «اطلاعات بسیار دقیقی از داخل شهر در اختیارمان قرار گرفت مبنی بر اینکه او برای دیدار با فرمانده محلی داعش (حدود دو ماه پیش) به آنجا رفته است.»



سرهنگ حمزه افزود: «قبایل آنجا از او حمایت می‌کنند و به او بسیار وفادارند. زمانی که او در شهر باشد مشخص است.»



وی درباره اقدامات داعش در هنگام حضور البغدادی در شهر گفت: «یک روز آنها تمامی تلفن‌های مردم را چند ساعت پیش از آمدن البغدادی ضبط کردند. آنها نمی‌خواستند کسی اطلاع رسانی کند.»



مقام‌های کردستان عراق و مسئولان اروپایی نیز معتقدند سرکرده داعش در شمال عراق و شمال شرق سوریه حضور دارد.



ابوبکر البغدادی در شش ماه گذشته در شهر الشدادی واقع در استان حسکه در سوریه و شهر مرزی البوکمال در استان دیرالزور روئیت شده است.



سرهنگ قاسم، از فرماندهان محلی گروه‌های کرد گفت: «ما افرادی داریم که به ما اطلاع رسانی می‌کنند. هنگام آمدن البغدادی مطلع می‌شویم. حدود سه هفته قبل داعش اقدامات عجیبی در تلعفر انجام داد. آنها با خودروهای خود در فضای باز مستقر شدند. مشخص بود که خبری شده و ما به امریکایی‌ها اطلاع دادیم. آنها نیز با ما هم‌عقیده بودند اما گفتند... به آنها یک هدف بدهیم.»



وی ادامه داد: «ما حتی مطمئنیم که او اخیرا به عباسیه هم آمده بود...او در خانه‌ای کوچک در حومه شهر بود. در این باره بسیار مطمئن هستیم. از رفت و آمدهای او خبر داریم.»



شهرهای تلعفر، بیلیج و باعج در شعاع برج‌های مخابراتی مناطق کردنشین قرار دارند و ساکنان این شهرها با وصل شدن به این شبکه‌های مخابراتی امکان برقراری تماس با مقام‌های کرد را پیدا می‌کنند.



یکی از مسئولان کرد در منطقه سنجار گفت: «بالاخره او (البغدادی) را می‌گیریم. مردم این روستاهایی که می‌بینید شاید به او بسیار وفادار باشند اما همه مردم آنها اینگونه نیستند.»

۱۳۹۵/۳/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...