نسخه چاپی

منتخب مردم در دهمین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

مبارزه با مفاسد اقتصادی یكی از اصلی ترین چالش های مجلس دهم است/ باید هسته های مقاومت منطقه را تقویت كنیم

عکس خبري -مبارزه با مفاسد اقتصادي يکي از اصلي ترين چالش هاي مجلس دهم است/ بايد هسته هاي مقاومت منطقه را تقويت کنيم

منتخب مردم همدان در مجلس دهم گفت: اگر به داد بیت المال نرسیم و اگر دست مفاسد اقتصادی را قطع نكنیم، حقیقتاً اتفاقات دیگری رخ می دهد.

امیر خجسته در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص اولویت های مجلس دهم گفت: اولویت اول مجلس دهم این است که با تمام توان، به اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم و آن را به نتیجه برسانیم؛ چون هیچ راهی به جز اقتصاد مقاومتی برای نجات کشور وجود ندارد. در این رابطه، یکی از چالش هایی که می تواند وجود داشته باشد، موضوع مبارزه با سران مفاسد اقتصادی است، که الان به بیت المال مسلمین چنگ انداخته اند و به شدت در حال غارت هستند؛ مخصوصاً در بانک ها، و متأسفانه هیچ برخوردی هم با آنها صورت نمی گیرد و فسادهای آنها اعلام نمی شود؛ همین موضوع باعث می شود که نوعی گستاخی در آنها ایجاد شود و هر روز خبرهای جدیدی از فسادهای سه هزار میلیاردی و هفت هزار میلیاردی آنها منتشر شود. بنابراین، عملی شدن اقتصاد مقاومتی، بدون برخورد با مفاسد اقتصادی امکان پذیر نیست و این یک بحران جدی است که سر راه ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران امن ترین کشور دنیا است و اگر غفلت کنیم و وحدت خود را از دست بدهیم خدای ناکرده با چالش ناامنی مواجه می شویم، تصریح کرد: استکبار با تمام توان خود تلاش می کند تا در کشور نا امنی ایجاد کند. بنابراین ما در مجلس باید وحدت و همدلی داشته باشیم؛ گرایش های سیاسی محترم و محفوظ است؛ ما جنگ گرایش نداریم؛ ما باید به سمت اتحاد حرکت کنیم و مسائل جناحی در حدی شتاب نگیرد که از بحث اصلی کشور و از استکبار جهانی غافل شویم.

منتخب مردم همدان در مجلس دهم، یکی از اولویت های مهم این مجلس را حمایت از هسته های مقاومت دانست و تصریح کرد: ما اگر این هسته ها را در سوریه، عراق و مخصوصاً در لبنان حمایت نکنیم و خدای ناکرده آسیبی به آنها وارد شود، دشمن به سراغ مرزهای ما می آید و با مردم ما وارد جنگ می شود.

خجسته ادامه داد: موضوع نفوذ که مورد تأکید رهبر انقلاب است، یکی از چالش های اصلی سر راه ما است که اگر از آن غفلت کنیم، طی چند سال آینده نسل ما از دست مان خارج می شود.

وی یکی از وظایف اصلی مجلس دهم را موضوع نظارت عنوان کرد و افزود: فساد در کشور غوغا می کند؛ اگر به داد بیت المال نرسیم و اگر دست مفاسد اقتصادی را قطع نکنیم، حقیقتاً اتفاقات دیگری رخ می دهد. مجلس از ابتدا تا الان وظیفه نظارت را به خوبی اعمال نکرده است؛ ما باید پاک باشیم تا بتوانیم مفاسد را از میان برداریم؛ اگر پاک نباشیم، سکوت و تعلل می کنیم. لازمۀ نظارت وقی این است که ما مجلسی ها پاک باشیم و آلوده نشویم، در غیر اینصورت، مشکل نظارت به بن بست می رسد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس نهم، در خصوص وظیفه مجلس دهم در قبال برجام گفت: برجام سیاست هایی دارد که از سوی نظام مششخص شده است و در حال پیگیری است؛ دولت و مجلس باید دست به دست هم بدهند و در جهت احقاق حق مردم هماهنگ باشند؛ حق ما در اروپا و آمریکا پایمال شده است و آنها به تعهدات خود بر اساس برجام عمل نکرده اند. ما باید تمام ظرفیت های خود را برای فشار آوردن به اروپا و آمریکا فعال کنیم و اگر آنها بازی در بیاورند- که الان در آورده اند- نظام به این نتیجه می رسد که به قبل از توافق برگردد. اکنون دیگر به دنیا اثبات شد که ما صادق هستیم و آمریکا و اروپا صادق نیستند. برخی نیز در کشور وجود داشتند که می گفتند اگر با آمریکا ارتباط داشته باشیم، ایران را تبدیل به گلستان می کند؛ ولی ارتباط برقرار و اثبات شد که آمریکا نه تنها ایران را گلستان نمی کند بلکه خیانت می کند.

۱۳۹۵/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...